اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور انجام شد

برگزاری مانور ایمنی و زلزله در مدارس کردستان

مانور ایمنی و زلزله همزمان با سراسر کشور با حضور جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان کردستان در مدارس استان برگزار شد.

برگزاری مانور ایمنی و زلزله در مدارس کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معاون استاندار کردستان در این مراسم که پیش از ظهر امروز به صورت نمادین در دبیرستان امام سجاد(ع) شهرستان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ایران جزو 10 کشور زلزله‌خیز دنیا است باید میزان آمادگی مردم را در برابر خطرات ناشی از زلزله بالا ببریم.

امیر قادری افزود: تکرار مانورهای مختلف از جمله زلزله و ایمنی حرکت موثری برای آموزش بهتر دانش‌آموزان و آشنایی مردم با چگونگی حفظ جان خود در برابر حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله است.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی دادن به مردم و آشنا کردن آنها با خطرات ناشی از زلزله بحثی است که باید مورد توجه مسئولان باشد.

این مسئول برنامه‌ریزی برای این مهم را مورد تاکید قرار داد و گفت: خود مردم نیز باید مشتاق یادگیری این موارد باشند تا بتوانند در صورت وقوع زلزله و یا هر گونه بحرانی خود را از خطرات ناشی از آن حفظ کنند و در نهایت شاهد کاهش خطرات ناشی از این وقایع باشیم.

معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه طرح‌های عمرانی مختلف در استان در دست اقدام است، یادآور شد: طرح‌های عمرانی انجام شده در استان همگی با مطالعات لازم پیش می‌رود و سعی می‌شود تا اصول ایمنی در بحث ساخت و سازها رعایت شوند.

قادری مدارس را مهم‌ترین مکان برای شروع آموزش دانست و اضافه کرد: مسئولان امر می‌توانند با برنامه‌ریزی درست زمینه آموزش‌های مختلف را در خصوص مباحث ایمنی فراهم کرده و دانش‌آموزان را با این موارد آشنا کنند.

در پایان سؤالاتی در رابطه با زلزله و ایمنی توسط معاون عمرانی استاندار کردستان مطرح و مقرر شد به 10 نفر از دانش‌آموزانی که بهترین پاسخ‌ها را داده باشند، جوایزی اهدا شود.

انتهای پیام/79007/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول