اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شهرستان نور:

باریک‌ بودن معابر امدادرسانی شهری را مختل می‌کند

معاون فرماندار شهرستان نور گفت: بسیاری از معابر و کوچه‌های قدیمی عرضی کمتر از چهار متر دارند و عبور خودرو امدادی مقدور نیست.

باریک‌ بودن معابر امدادرسانی شهری را مختل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد محمدی ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران با موضوع زلزله و ایمنی بیان داشت: انجام تمرینات و رزمایش‌ها برای سنجش و تعیین آمادگی شهرستان و دستگاه‌های اجرایی در زمان وقوع بحران است.

معاون فرماندار نور انجام تمرینات زلزله و ایمنی در مدارس را با دو هدف دانست و اظهار داشت: نخست فرهنگ‌سازی در بین دانش‌آموزان است که قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و می‌توانند انتقال‌دهنده خوبی در بین خانواده‌ها و در نهایت جامعه باشند.

وی ابراز داشت: هدف دوم میزان آمادگی و زمان حضور نیروهای امدادی عمل کننده در صحنه وقوع حادثه است که نگرانی‌ها را برای خانواده‌های دانش‌آموزان کاهش دهد.

محمدی از نحوه احداث سر درب مدارس انتقاد کرد و افزود: سردر بیشتر مدارس به گونه‌ای احداث شده که مانع ورود خودروهای امداد و نجات از جمله آتش‌نشانی به داخل مدرسه می‌شود و عملا امکان دسترسی خودروهای امدادی به ساختمان را کند و محدود می‌سازد.

معاون فرماندار نور همچنین از سنتی و محلی بودن بافت خیابان‌ها و کوچه‌ها در شهرها نیز انتقاد کرد و ابراز داشت: بسیاری از معابر و کوچه‌های قدیمی عرضی کمتر از چهار متر دارند و عبور خودرو امدادی مقدور نیست و متاسفانه در ساخت‌وسازهای اخیر نیز این امر رعایت نمی‌شود که این خود در زمان بحران بر میزان بحران و خسارات می‌افزاید.

وی انجام تمرینات را ارزیابی دستگاه‌های عمل‌کننده به منظور آمادگی بیشتر ذکر کرد و افزود: در پایان هر تمرین لازم است برخی از نواقص برطرف شود تا در یک مدت زمان معین کلیه نواقص امدادرسانی رفع و عملیات امداد و نجات به سهولت صورت گیرد.

انتهای‌پیام/86023/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول