اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان خبر داد

امدادرسانی به 624 خانوار گرفتار سیل در خوزستان

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان از امدادرسانی به 624 خانوار گرفتار سیل در سطح استان خبر داد.

امدادرسانی به 624 خانوار گرفتار سیل در خوزستان

علی عسکر ظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بر اثر بارندگی چند روز گذشته در خوزستان 2 هزار و 981 نفر از مردم خوزستان در شهرستان‌های بهبهان، آغاجاری و امیدیه، شادگان، آبادان و خرمشهر که گرفتار سیلاب شده بودند با کمک نیروهای امدادی هلال‌احمر نجات یافتند.

وی افزود: سیل در مناطق عشایر دوگوش، کارخانه سیمان، کوره جبور، دروازه قرآن در بهبهان به 15 خانوار آسیب رسانده که نیروهای امداد و نجات با استفاده از تجهیزات و توان امدادی به نجات 62 نفر از این مناطق اقدام کرده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: همچنین در منطقه جاده قدیم بهبهان ـ اهواز در نزدیکی روستای امامزاده شیرعلی نجاتگران، جمعیت هلال احمر هشت خودرو و 17 فرد گرفتار را از چنگ سیلاب مواج نجات دادند که حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

وی اضافه کرد: بارندگی‌های چند روز گذشته در مناطق مرکزی، روستای بیت رستم، سالمی و دارخوین از توابع شادگان نیز موجب ایجاد سیل و آبگرفتگی معابر و منازل و بروز خسارت کلی به 40 خانوار شده است که امدادگران به بیش از 100 نفر در این مناطق امدادرسانی کرده‌اند.

عسکر ظاهری با اشاره به ایجاد سیل و آبگرفتگی در خرمشهر گفت: سیلاب در مناطق مولوی، زمین شهری، شنه و محرزی، کوی آریا، روستای پل نو و روستای سرحانیه باعث ایجاد خسارت به 34 خانوار شد که امدادگران جمعیت هلال احمر پس از ارزیابی به عملیات امدادرسانی اقدام کرده و 102 نفر از آسیب دیدگان سیل اخیر از خدمات امداد جمعیت بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در شهرهای امیدیه و آغاجاری نیز 11 خانوار در محاصره آب ناشی از سیل گرفتار شده بودند که با تلاش نجاتگران جمعیت هلال‌احمر نجات یافتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان از وقوع سیل و آبگرفتگی در مناطق کوی کارگر، فیه، طیب، بهار، ذوالفقاری و اروند کنار شهرستان آبادان خبر داد و گفت: 530 خانوار از کمک‌های امدادی جمعیت هلال احمر بهره‌مند شده‌اند و امدادرسانی در این مناطق هنوز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای کمک به مناطق سیل‌زده 30 گروه امداد رسان، 19 دستگاه لجن‌کش، 31 دستگاه انواع خودرو و 2 قایق اعزام شدند، عنوان کرد: در مجموع  1363 تخته پتو، 610 تخته موکت به متراژ 6000 متر، 320 دستگاه چراغ والور، 40 دستگاه چادر، 650 متر نایلون پوششی، 200 دستگاه کلمن و کتری آب، 2700 قوطی کنسروجات، 200 کیلو قند، شکر، روغن و چای به همراه ملزومات امدادی دیگر در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول