اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

26 ماده معدنی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: 26 ماده معدنی از جمله مواد فلزی، سنگ‎های ساختمانی و صنعتی طلا و عناصر وابسته در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

26 ماده معدنی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است

نادر میرشکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به لحاظ تنوع مواد معدنی از استان‎های بارز کشور است و 26 ماده معدنی از جمله مواد فلزی، سنگ‌های ساختمانی و صنعتی طلا و عناصر وابسته در استان شناسایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد:  با این وجود سهم سیستان و بلوچستان از ذخایر کشف شده در کشور تنها دو درصد است که دلیل آن نیز پراکندگی و وسعت استان است.

این مسئول جذب سرمایه گذاران و حضور شرکت‎های معدنی را در شکوفایی بخش معدن استان موثر دانست و تصریح کرد: به این منظور با اعطای تسهیلات ویژه و مشوق‎های خاش، برخی از شرکت‎های بزرگ معدنی کشور برای فعالیت در استان اعلام آمادگی کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 80 درصد مواد معدنی در خود استان فرآوری می‌شود گفت: کارخانه  استحصال طلای بزمان، کارخانه مس چهل کوره فنوج و کارخانه‎های سیمان خاش، زابل و چابهار از مهم‎ترین کارخانه‎های صنعتی و معدنی سیستان و بلوچستان که در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان سهم بسزایی داشته است.

انتهای پیام/75004/س10/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول