اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی در گفت‌وگو با فارس:

سیاسی نبودن روحانیون اشکال به پیامبر و امیرالمومنین (ع) است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به صحبت شهید مدرس که «دیانت ما عین سیاست ماست، سیاست ما عین دیانت ماست» اگر دخالت در سیاست برای روحانی جایز نباشد در واقع اشکال به پیامبر، اسلام و امیرالمومنین (ع) وارد شده است.

سیاسی نبودن روحانیون اشکال به پیامبر و امیرالمومنین (ع) است

آیت‌الله مرتضی مقتدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، شهید مدرس را یکی از علمای مبارز و جزو فقهای مجاهد زمان خود دانست و اظهار داشت: این عالم بزرگوار یکی از علمای روشن‌ضمیر، آگاه و کم‌نظیر بود.

وی در مورد اهمیت کارهای شهید مدرس افزود: همین مقدار کافی است که امام خمینی (ره) با آن مراتب علمی و سیاسی بالایی که سیاستمداران دنیا در برابر ایشان تواضع می‌کردند در مقابل مقام سیاسی آیت‌الله مدرس تعصب داشتند و با نظر اعجاب به شخصیت وی نگاه می‌کردند و می‌گفتند وقتی شهید مدرس در مجلس حضور داشت در جلسات مجلس شرکت می‌کردم تا از صحبت‌های او بهره ‌ببرم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این عبارت مشهور مدرس که «دیانت ما عین سیاست ماست، سیاست ما عین دیانت ماست» همان مطلبی است که امام راحل آن را به عناوین مختلف بیان می‌کردند.

وی ادامه داد: جدایی دین از سیاست طرح خیانتکارانه‌ای از سوی دشمنان بود که می‌خواستند زمامداران دین در سیاست دخالت نکنند زیرا وقتی روحانیون در سیاست دخالت می‌کردند به دلیل نفوذی که در جامعه داشتند مردم نیز به تبعیت از آن‌ها سیاسی‌کاری می‌کردند و به این ترتیب دشمنان به اهداف خود نمی‌رسیدند.

مقتدایی در ادامه با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب تبلیغ در حوزه‌های علمیه آنقدر زیاد بود که طلبه‌ها را به این باور رسانده بود که نباید در امور سیاسی دخالت کنند، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های امام خمینی (ره) این توطئه دشمنان از حوزه‌های علمیه زدوده شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: امام راحل همیشه با تصدیق جمله ماندگار شهید مدرس می‌فرمودند «اگر روحانی وارد سیاست نشود پیامبر اکرم (ص) را که وارد سیاست و کارهای حکومتی شدند زیر سئوال برده است» و اگر دخالت در سیاست برای روحانی جایز نباشد در واقع اشکال به پیامبر، اسلام و امیرالمومنین (ع) وارد شده است.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول