اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دیلم خواستار شد

نظارت جدی مسئولان بر بهداشت مدارس

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دیلم گفت: یکی از مشکلات اساسی ما بحث بهداشت مدارس است که آموزش پرورش و شبکه بهداشت باید به‌صورت مداوم و در یک دوره زمانبندی مشخص از تمامی مدارس شهرستان به صورت سرزده بازرسی کنند.

نظارت جدی مسئولان بر بهداشت مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، عبدالحسین گرشاسبی امشب در نشست مسئولان بهداشتی و درمانی دیلم اظهار داشت: جلسه شورای سلامت شهرستان یکی از مهم‌ترین جلسات است، چراکه ابعادی که در بهداشت فردی، بهداشت محیط شهری و بهداشت عامه مردم مطرح می‌شود نه قابل تعامل و نه شوخی‌بردار است و نه چیزی است که بخواهیم با انتقاد با آن برخورد کنیم.

گرشاسبی افزود: باید دغدغه‌هایمان را در بالاترین سطح نسبت حوزه پیرامون شهرمان داشته باشیم و آنها را مطرح کنیم و از هیچ انتقادی واهمه نداشته باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دیلم در ادامه اظهار داشت: مسافر یا گردشگری که کیلومترها مسافت را طی می‌کند که بیاید شهر ما را ببیند وقتی مشکلات بهداشتی را در شهر مشاهده کند قطعاً مسئولان را زیر سئوال می‌برد.

وی تصریح کرد: هفته آینده به اتفاق شهردار، شورای شهر، شبکه بهداشت، دامپزشکی و اداراتی که در حوزه بهداشت فردی مسئولیت دارند یک جلسه کاملاً تخصصی تشکیل شود و تمامی مشکلات بهداشتی شهر در این جلسه بررسی و راهکارهای مناسب برای حل مشکلات بهداشت پیشنهاد شود.

گرشاشبی خواستار تشکیل جلسه شورای سلامت فوق‌العاده در ماه آینده برای بررسی مسائل و مشکلات بهداشت محیط شهر دیلم شد.

معاون فرماندار دیلم اضافه کرد: باید زمینه آموزش فراگیر در رابطه با بیماری دیابت در بخش‌های مختلف جامعه را فراهم کنیم و از طریق نصب بیلبورد، بنر و تراکت، ارسال پیامک و آموزش چهره به چهره به مردم در خصوص بیماری دیابت اطلاع‌رسانی کنیم.

گرشاسبی بر استفاده از ظروف گیاهی یکبار مصرف در رستوران‌ها و آش‌فروشی‌ها و در جاهایی که غذا را به صورت آماده و گرم توزیع می‌کنند، تاکید کرد و از مسئولان امر خواست تا در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری ظروف یک بار مصرف پلاستیکی در آش‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و غذاهای بیرون‌بر اقدام کنند.

وی گفت: بررسی مشکلات بهداشت مساجد از سوی شبکه بهداشت کار بسیار خوبی است که انجام شده ولی کافی نیست و باید بررسی و پیگیری بیشتری صورت گیرد و مشخص شود مشکلات حل شده یا نشده، متولی این امر مشخص شده و اعتبار آن تامین شده است یا خیر.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما بحث بهداشت مدارس است که آموزش و پرورش و شبکه بهداشت باید به‌صورت مداوم و در یک دوره زمانبندی مشخص از تمامی مدارس شهرستان به صورت سرزده بازرسی انجام دهند.

معاون فرماندار دیلم خواستار بررسی شیوع تب مالت از سوی شبکه دامپزشکی شهرستان شد و از شبکه بهداشت خواست پیام‌های بهداشتی کوتاه را برای درج در سربرگ مکاتبات اداری به ادارات ارسال کند.

وی اظهار داشت: پیشگیری مهم‌ترین گام برای ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه است و در سه سطح بهبود سبک زندگی (ورزش، تغذیه و کاهش استرس)، تشخیص به موقع بیماری و کاهش عوارض بیماری، می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین‌ اقدامات به آن پرداخت.

گرشاسبی در بحث دفع زباله تاکید کرد: پاکبانان و کارگران شهرداری حتماً باید در هنگام جمع‌آوری و حمل زباله لباس مخصوص، دستکش و کلاه بپوشند و بهداشت فردی را در هنگام جمع‌آوری زباله رعایت کنند.

انتهای پیام/66006/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول