اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‌های سازمان استاندارد تاکید کرد

لزوم ارائه محصولات و خدمات حلال ایرانی به نقاط مختلف جهان

مدیرکل امور استان‌های سازمان استاندارد با بیان اینکه دنیا خواهان برند‌های حلال شده است، بر لزوم ارایه محصولات و خدمات حلال ایرانی به دنیا تاکید کرد.

لزوم ارائه محصولات و خدمات حلال ایرانی به نقاط مختلف جهان

وحید مرندی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: معیاره‌های استاندارد برای ارایه گواهی برندهای حلال، استانداردهایی هستند که برای نهادها و سازمان‌های گواهی‌دهنده تعریف شده و بر این اساس برند حلال را عملیاتی می‌کند.

وی اظهار کرد: هدف از ارایه آموزش، همایش‌ها و سمینارها در زمینه صنعت حلال ترویج استفاده از محصولات حلال و تبیین اهمیت صنعت حلال به ویژه غذای حلال در تجارت بین‌الملل است.

مدیرکل امور استان‌های سازمان استاندارد نحوه فعالیت سازمان استاندارد در این زمینه را در دو بعد نرم افزاری و سخت افزاری بیان کرد و افزود: قوانینی که اداره استاندارد در زمینه حلال تدوین می‌کند، در بعد نرم‌افزار و صدور مجوز برای شرکت‌هایی در این راستا در بعد سخت افزار تقسیم‌بندی می‌شود تا بتوان خدمات بهتری به مخاطبان ارایه کرد.

مدیرکل امور استان‌های سازمان استاندارد بیان کرد: یک دیدی در ایران وجود دارد که چون ما یک کشور اسلامی هستیم، پس همه غذایی که تولید می‌کنیم حلال است، در حالی که این حلیت بخشی باید تکمیل شود، چرا که بسیاری از مواد افزودنی، رنگ‌ها و ژلاتین‌ها از خارج از کشور وارد می‌شود و باید تابع استانداردهای حلال قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید حلیت دارو، لباس به ویژه لباس‌های چرم نیز اثبات شود و به سمتی حرکت کنیم که فرآورده‌های غذایی به طور کامل حلال شود.

مرندی مقدم اضافه کرد: محصولاتی هم که از ایران به سوی خارج از کشور صادر می‌شود، باید نظر مسلمانان جهان را تامین کرده و مورد استقبال آنها قرار گیرد و در مرحله بعدی محصولات آرایشی، پوشاک و لوازم بهداشتی نیز به این چرخه اضافه شود.

وی گفت: تهیه مواد حلال برای مسلمانانی که در کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند کار آسانی است، اما بعضی مواقع مسلمانان ساکن در کشورهای غیراسلامی باید برای تامین غذای حلال خود به شهرهای دیگری از کشورشان سفر کنند که صادرات غذای حلال از سوی ایران به این کشورها می‌تواند برای آنها نیز مفید باشد.

مدیرکل امور استان‌های سازمان استاندارد اظهار کرد: هر چند تهیه غذای حلال در دستور کار کشور ایران قرار دارد، اما برای تامین نظر مسلمانان خارج از کشور باید به سمت ارایه خدمات حلال گام برداریم که شامل غذا، لوازم آرایشی و بهداشتی، البسه، خطوط هوایی و هتل می‌شود.

انتهای پیام/2301/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول