اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری اصفهان:

آمار‌نامه یکی از زیر‌ساخت‌های تحقق مدیریت واحد شهری است

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: تهیه و تدوین کتاب آمار‌نامه یکی از زیر‌ساخت‌های ایجاد و تحقق مدیریت واحد شهری را فراهم می‌کند.

آمار‌نامه یکی از زیر‌ساخت‌های تحقق مدیریت واحد شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالقاسم گلستان‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از پنجمین آمار‌نامه اصفهان در جمع اعضای شورای اسلامی شهر  با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، آمار و اطلاعات ستون فقرات برنامه‌ریزی است، اظهار کرد: در گذشته مدیریت شهری به دلیل نبود آمار و اطلاعات دقیق با ضعف‌هایی مواجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری اصفهان برای جبران این ضعف‌ها نسبت به تهیه نظام جامع آماری دقیق از کلان‌شهر اصفهان اقدام کرده است، اضافه کرد: در مرحله نخست برای تهیه جامعه اطلاعات آماری قراردادی با دانشگاه اصفهان منعقد شد.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه سپس براساس این قرارداد، نظام جامع آمار و اطلاعاتی طی دو سال طراحی شد، تصریح کرد: همچنین پس از این موضوع نظام جامع آمار و اطلاعاتی پیاده‌سازی شد و در حال حاضر  این نظام مورد تأیید تمام مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از این موضوع شهرداری برای تهیه جامعه اطلاعات آماری نسبت به تدوین کتاب آمار‌نامه در حوزه شهری اقدام کرده است، ادامه داد: تدوین کتاب آمار‌نامه از سال 1387 در شهرداری اصفهان آغاز شده و در حال حاضر پنجمین کتاب از آمار‌نامه اصفهان به چاپ رسیده است.

گلستان‌نژاد با اشاره به اینکه در گذشته نظام آماری در حوزه شهری وجود نداشته است و به این دلیل تدوین کتاب آمار‌نامه در دستور کار شهرداری و مدیریت شهری قرار گرفت، تاکید کرد: تهیه آمار و اطلاعاتی روزآمد و قابل اتکاء در حوزه شهری از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب آمار‌نامه اصفهان محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تحقق مدیریت واحد شهری به زیر‌ساخت‌های مختلفی نیاز دارد، افزود: آمار و اطلاعات یکی از مهم‌ترین این زیر‌ساخت‌ها است و تهیه و تدوین کتاب آمار‌نامه یکی از زیر‌ساخت‌های ایجاد و تحقق مدیریت واحد شهری را فراهم می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با بیان اینکه شورای شهر باید سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را برای فعالیت در زمینه تهیه آمار‌نامه تشویق و ترغیب کند، گفت: در کتاب آمار‌نامه از 65 دستگاه، نهاد و 25 مجموعه شهرداری آمار و اطلاعات مورد نیاز دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه 98 درصد از اطلاعات و آمار مورد نیاز در کتاب آمار‌نامه آورده شده و اطلاعات و آمار متعلق به مردم است، اظهار کرد: این کتاب مرجعی برای استفاده تمام مردم و مجموعه‌ها است و در حال حاضر مردم می‌توانند برای استفاده از این کتاب به پرتال شهرداری مراجعه کنند.

گلستان‌نژاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام مدیران استانی از کتاب آمار‌نامه اصفهان در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند و رضایت خوبی نسبت به این کتاب در اصفهان وجود دارد، ادامه داد: تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی دستگاه‌های مختلف با استفاده از این کتاب به صورت همگرا انجام می‌شود.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول