اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سروستان خبر داد

ارتقای 7 نمایندگی به اداره در سطح سروستان

فرماندار سروستان از تلاش برای ارتقای هفت نمایندگی در سطح این شهرستان به اداره خبر داد.

ارتقای 7 نمایندگی به اداره در سطح سروستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری سروستان، احسان خازن در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان اظهار داشت: بازار و قیمت نهاده‌ها و کالاها از ثبات خوبی برخوردار شده است اما با این حال بازرسی‌ها و نظارت‌ها باید با همان حساسیت پیش ادامه یابد.

وی افزود: با ورود به فصل سرد سال و همچنین افزایش قیمت میوه و تره بار که جزو مایحتاج روزانه مردم است، باید کنترل بیشتری بر قیمت این نهاده‌ها صورت گیرد.

رئیس ستاد تنظیم بازار سروستان ادامه داد: در راستای جلوگیری از افزایش قیمت محصولات کشاورزی در بازار لازم است صیفی‌کاران و سبزی‌کاران را برای عرضه محصولات خود در بازار سروستان ترغیب کرد.

خازن بیان کرد: ستاد تنظیم بازار باید ضمن شفاف‌سازی و قرار دادن مردم در جریان مسائل اقتصادی و بالا بردن دانش اقتصادی، جامعه را از لحاظ روانی برای رویارویی با واقعیت‌های بازار آماده کند.

فرماندار سروستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این شهرستان هفت نمایندگی از ادارات مختلف از جمله نمایندگی صنعت، معدن و تجارت وجود دارد که تلاش‌های خود را در راستای ارتقای این نمایندگی‌ها به اداره شروع کرده‌ایم.

رئیس ستاد تنظیم بازار استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه تنظیم بازار دست پرورده عملکرد 10 وزارتخانه در سطح کشور است، ابراز داشت: اساسی‌ترین و مهمترین مسئله‌ای که در حوزه تنظیم بازار مطرح شده رسیدگی به فراوانی کالاهای اساسی و پرمصرف روزانه مردم است که ستاد تنظیم بازار این وظیفه را بردوش دارد.

محمد حسنی با بیان اینکه کیفیت تولید در نرخ‌گذاری و نوسان قیمتی تاثیرگذار است، تصریح کرد: میزان تولیدات داخلی در وضعیت خوبی است اما باید برای اصلاح الگوی کشت تلاش کرد.

محمد فیروزی رئیس نمایندگی صنعت، معدن و تجارت سروستان نیز با ارائه گزارشی از سطح قیمت نهاده‌ها و کالاهای اساسی در این شهرستان، گفت: در طول یک‌ ماه یک‌هزار بازدید در سطح سروستان از واحدهای صنفی مختلف صورت گرفته و طی آن 43 پرونده تخلف صنفی تشکیل و به تعزیرات ارجاع داده شده است.

در این جلسه گزارشی از قیمت کالاهای مختلف در دو ماه پیش ارائه و با مقایسه نوسان قیمت کالاها در مرکز استان و تهران، دلایلی برای افزایش آنها مطرح شد.

انتهای پیام/2448/ل/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول