اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

حجاب یکی از جنجالی‌ترین مسائل دنیای دیروز و امروز است

استاد حوزه علمیه قم گفت: مسأله حجاب یکی از جنجالی‌ترین مسائل دنیای دیروز و امروز است.

حجاب یکی از جنجالی‌ترین مسائل دنیای دیروز و امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، صبح امروز آیت‌الله مهدی انصاری قمی در جمع دانش‌آموزان دبیرستان صدیقه‌کبری (س) چرام، اظهار کرد: گل عفاف در بوستان حجاب می‌روید و بی‌حجاب همچون شاخ‌های بیرون از حصار باغ است که طمع هر رهگذری را به سوی خود جلب می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه قم نیز احساس کمبود شخصیت در زنان و دختران را از جمله عوامل رو آوری به خودآرایی و خودنمایی دانست و تشریح کرد: فاقدان کمال سیرت می‌کوشند جمال صورت را به نمایش عمومی بگذارند.

این عالم شیعه افزود: از دیدگاه حضرت فاطمه زهرا (س) نزدیک‌ترین حالات یک زن به خدای منان زمانی است که خود را از دید نامحرمان دور کرده و در منزل به وظیفه خود که همانا خانه‌دارى و پذیرایى از همسر است اهتمام داشته باشد.

وی در ادامه به تشریح فلسفه وجود حجاب و عفاف پرداخت و خاطرنشان کرد: مسأله حجاب یکی از جنجالی‌ترین مسائل دنیای دیروز و امروز است، خصوصاً طرفداران اعلامیه حقوق بشر که با بیان کردن «تساوی حقوق زن و مرد»، پوشش را برای زن عامل بازدارنده و دست و پاگیر دانست و آن را برخلاف آزادی وانمود و به‌ عنوان حمایت از حقوق زن، مطرح کرده و این مسأله را بسیار حساس کرده است.

این استاد روحانی گفت: در صورتی که از دیدگاه اسلام پوشش و حجاب پس از تجزیه و تحلیل به نفع زن و جامعه است و نه تنها دست و پاگیر نیست و ضدیتی با آزادی ندارد، بلکه زنان در عین حفظ پوشش اسلامی می‏‌توانند در برترین فعالیت‏‌های اجتماعی فرهنگی و دینی حضور داشته و در چارچوب آزادی‏‌های صحیح و قابل قبول، از حق آزادی خود بهره گیرند.

انصاری در پایان گفت: حجاب در اسلام به معنای پرده‌نشینی و گوشه‌نشینی و کناره‌گیری نیست، بلکه به معنای پوششی مورد تایید و در شأن زن برای جلوگیری از فساد و حفظ کرامت آنان است، و ما امروز در جمهوری اسلامی ایران می‏‌بینیم که زنان در همه صحنه ‌ها و عرصه ‌ها، از نمایندگان مجلس گرفته تا آموزش و پرورش و بیمارستان ‌ها و ادارات، می‏‌توانند در چارچوب حفظ پوشش اسلامی به کار و تلاش بپردازند، بی آن‏که حجاب اسلامی برای تلاش‌‏های آنان، مشکلی ایجاد کند، و حق آزادی صحیح آن‌ها را تضییع کند.

انتهای پیام/82002/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول