اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سقز خبر داد

برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلاب در شهرستان سقز

فرماندار سقز از برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلاب این شهرستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی خبر داد.

برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلاب در شهرستان سقز

نادر فخری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: یادواره شهدای روحانی و طلاب شهرستان سقز فردا با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و مهمان‌هایی از استان‌های دیگر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 8 شهید از 608 شهید این شهرستان را جامعه روحانیون تشکیل می‌دهند، بیان کرد: شهدای روحانی از جایگاه بسیار والایی برخوردار هستند و برگزاری این یادواره‌ها می‌تواند نقش مهمی در شناساندن آنها به جامعه داشته باشد.

به گفته فرماندار سقز، اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی به برکت خون شهیدان است و برگزاری یادواره‌ها در گرامیداشت رشادت‌های آنان کمترین کار ما در برابر خون شهیدان است.

 فخری از روحانیان به عنوان پرچم‌داران اسلام ناب محمدی نام برد و بیان داشت: شهرستان سقز علاوه بر تقدیم 2 هزار شهید، جانباز و آزاده سرفراز، 8 شهید گرانقدر روحانی و طلاب را در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی تقدیم کرده است.

فرماندار شهرستان سقز برگزاری یادواره‌های شهدا را اقدام ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه دانست و بیان داشت: حضور اقشار جامعه به ویژه جوانان در این مراسمات و بیان ایثارگری و از خودگذشتگی آنان نقش مهمی در توسعه افکار شهدا خواهد داشت.

فخری افزود: برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای برگزاری هرچه باشکوه این یادواره با هماهنگی مسئولان استانی و شهرستانی انجام شده و امیدواریم شاهد خروجی مطلوبی باشیم.

وی از برگزاری چندین یادواره در طول سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری یادواره شهدای کارمند و برگزاری 38 یادواره برای شهدای دانش‌‌آموزان از جمله برنامه‌های این شهرستان در طول سال گذشته بوده است.

فرماندار سقز مقابله با هجمه‌های فکری و نرم دشمنان را مهم‌ترین هدف برگزاری این یادواره‌ها و سایر برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و بیان داشت: با برگزاری این یادواره‌ها به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی و جهانی‌ کردن ارزش‌های والای آن هستیم.

فخری خاطرنشان کرد: بدون شک ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی بهترین راه مقابله با توطئه‌های نرم دشمنان و حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی ملت ایران خواهد بود.

گفتنی است؛ شهیدان ملا عبیداله محمدی، ملا محمدصالح ترابی، ملا محمد امینی، ملا عبدالحمید فرقانی، ملامحمود  محمدی، ملاعبداله فتاحیان، ملامحمد احمدزاده و ملارشید علومی شهدای روحانی شهرستان سقز هستند.

انتهای پیام/79002/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول