اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

برخی از بندهای موافقت‌نامه هسته‌ای دو پهلو است

امام جمعه کاشان گفت: برخی از بندهای موافقت‌نامه دو پهلو و برخی دیگر در انتهای هر متن باز و امکان اضافه کردن به هر یک از بندها توسط آنان وجود دارد.

برخی از بندهای موافقت‌نامه هسته‌ای دو پهلو است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به مطالعه متن مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، با تقدیر از تلاش و پیگیری مذاکرات طولانی و نفس‌گیر تیم مذاکره کننده خواستار مراقبت بیشتر مسئولان این بخش در مورد موافقت‌نامه هسته‌ای ایران با طرف غربی شد.

وی افزود: همانگونه که امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ خواند و رهبر انقلاب گفت نمی‌توان به آنها اعتماد کرد باید مراقب حقه‌های آنان بود که هیچ اعتمادی به آنها نیست.

امام جمعه کاشان متذکر شد: غربی‌ها در حالی خواستار برطرف کردن نگرانی‌های راکتور اتمی اراک از ایران هستند که بارها جمهوری اسلامی ایران حسن نیت خود را با پذیرفتن بازرسان و دیدار آنها از فعالیت‌های هسته‌ای نشان داده است اما آنان همچنان خواستار رفع نگرانی خود از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته ای ایران هستند.

نمازی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بارها و بارها نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خود اعتمادسازی کرده اما آنها قبول نکرده‌اند و اعلام داشته‌اند احتمال می‌دهیم سمت و سوی تولید هسته‌ای ایران به سمت ساخت بمب باشد.

امام جمعه کاشان فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را شفاف خواند و یادآور شد: جمهوری اسلامی تا‌کنون هر کاری که نیاز بوده انجام داده و اعتمادسازی کرده است اما آنها در قبال اعتمادسازی‌های جمهوری اسلامی همچنان خودشان را به خواب زده‌اند.

نمازی با اشاره به بحث اعتماد گروه 1+5 در مذاکرات اخیر گفت: اعلام برچیدن برنامه هسته‌ای ایران نشانه‌های بی‌اعتمادی آنان نسبت به جمهوری اسلامی است که باید تیم مذاکره کننده و مسئولان کشور مراقب آنان باشند.

امام جمعه کاشان در ادامه به اظهار نظر وزیر امور خارجه آمریکا و وزیر امور خارجه انگلستان مبنی بر اینکه استمرار برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به معنای غنی‌سازی نیست و تأ‌کید توافقنامه هسته‌ای ایران بر تعلق یافتن حق غنی‌سازی به ایران صحت نیز اشاره کرد و آن را یکی دیگر از نشانه‌های بی‌اعتمادی آنان به جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد.

نمازی در ادامه با اشاره به استکبارشناسی از دیدگاه قرآن گفت: یکی از مباحث مهم سیاسی در اسلام استکبارشناسی است که جوانان، فرهنگیان، روحانیت و حوزه‌های علمیه باید جایگاه، عداوت و کینه‌توزی استکبار به اسلام را برای جامعه بیان کنند.

وی تصریح کرد: استکبار علیه اسلام و مسلمانان قسم خورده‌اند و برنامه آنان ذلیل کردن و نابودی امت اسلامی است.

امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره با فرارسیدن هفتم آذرماه سالروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ابراز داشت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی در سال 59 در یک عملیات شجاعانه دو سکوی مهم و استراتژیک نفتی البکر و العمادیه عراق را منهدم و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را بر فراز آن به اهتزاز درآورد.

وی افزود: تکاوران نیروی دریایی جمهوری اسلامی در این عملیات 13 فروند هواپیمای جنگنده نیروی هوایی عراق و دو فروند ناوچه موشک‌انداز دشمن را منهدم و به قعر آب‌های خلیج فارس فرستادند و تعداد زیادی از نیروهای عراقی را کشته و یا زخمی کردند و تعداد زیادی را نیز به اسارت تکاوران نیروی دریایی جمهوری اسلامی درآمدند.

انتهای پیام/2406/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول