اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج مطرح کرد

2 مشکل عمده ستادها و دفاتر ائمه جمعه

امام جمعه خورموج گفت: دو مشکل اساسی برای ستادهای نماز جمعه و دفاتر ائمه جمعه وجود دارد که متاسفانه هنوز حل نشده است.

2 مشکل عمده ستادها و دفاتر ائمه جمعه

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح ظهر امروز در جلسه ستاد نماز جمعه خورموج که با حضور مدیر ستادهای نماز جمعه کشور در خورموج تشکیل شد ضمن تقدیر از اعضای ستاد نماز این شهر گفت: در شهر خورموج روحیه تفاهم و همکاری بین مجموعه ادارات و تعدادی از مسئولان که عضو ستاد نماز جمعه هستند وجود دارد که از آنها تقدیر می‌کنم.

امام جمعه خورموج افزود: شهرستان دشتی حدود 80 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 34 هزار نفر آن در شهر خورموج زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، شنبه و طسوج و کاکی است و دارای دو امام جمعه و شهر خورموج سه حوزه علمیه فعال دارد.

مصلح خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران با حدود 150 نفر طلبه که سال چهارم هستند فعال است و دو حوزه علمیه برادران در دوره‌های کوتاه‌مدت و یک حوزه علمیه بلندمدت وجود دارد.

وی اضافه کرد: شهرستان دشتی دارای سابقه تاریخی عالم‌پروری است و دارای شخصیت‌های علمی بزرگ کشور است و شهرستان دشتی عالمان بزرگی را تربیت کرده و گوی سبقت را از دیگر شهرستان‌های استان ربوده است.

مصلح افزود: این شهرستان دارای مردمی خوب، مومن، متدین، نجیب، کم توقع، کم مسئله نسبت به مجموعه نظام است و از این بابت خدا را شاکر و سپاسگذار هستیم.

وی یادآور شد: در مصلای امام خامنه‌ای خورموج علاوه بر اقامه نماز جمعه مراسمات بزرگ مذهبی نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: حوزه علمیه سفیران هدایت که دارای ساختمان قدیمی است قسمتی از آن بازسازی شده و طلبه‌ها در آن مشغول به تحصیل هستند و دو حوزه جدید در شهر خورموج در حال احداث است.

مصلح با بیان اینکه هر ساله نسبت به سال قبل جذب حوزه‌های علمیه بیشتر شده است، یادآور شد: مدرسه راهنمایی وابسته به معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در این شهر وجود دارد که در نوع خود در استان و جنوب کشور    کم‌نظیر بوده که دارای خیرات و برکاتی است و هر سال در مقطع سوم راهنمایی تعدادی از دانش‌آموزان آن جذب حوزه‌های علمیه می‌شوند.

وی گفت: محوریت کارهای فرهنگی در شهرستان دست ائمه جمعه است مخصوصاً نهادهای فرهنگی که از نظر بودجه‌ای و امکاناتی مشکل دارند امام جمعه و ستادهای نماز جمعه بین مجموعه‌های مختلف هماهنگی ایجاد و کارهای فرهنگی را دنبال می‌کنند.

وی افزود: بیش از 30 مسجد در شهر خورموج وجود دارد که در همه این مساجد نماز جماعت اقامه می‌شود و عمدتاً امام جماعت آنها روحانی است.

مصلح ادامه داد: تعدادی از روستاهای شهرستان دارای روحانی هستند و در شهرستان دشتی بیش از 10 خانه عالم ساخته شده است و تعدادی در حال احداث است.

وی خاطرنشان کرد: در زلزله شهرستان دشتی تعدادی از مساجد، خانه‌های عالم و بقاع متبرکه در شهر شنبه تخریب شد که تعداد زیادی از آنها در حال بازسازی است.

مصلح با اشاره به اینکه خورموج یکی از شهرهای منتخب احیای فریضه الهی امر به معروف ونهی از منکر در کشور انتخاب شد، گفت: در سه سال گذشته کارهای خوب تذکر لسانی در گروه‌های 10 نفره در سطح ادارات، آموزشگاه‌ها، اقشار و بازاریان تشکیل شد و تاثیراتی در سطح جامعه داشته است.

وی از احیای شورای فرهنگ عمومی در شهرستان خبر داد و یادآور شد: جلسات این شورا را مرتب برگزار کردیم و مصوبات خوبی داشته که دارای برکات و خیراتی برای شهرستان بوده است.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه دو مشکل اساسی برای ستادهای نماز جمعه و دفاتر ائمه جمعه وجود دارد که متاسفانه هنوز حل نشده است، گفت: عدم ردیف بودجه‌ای از عمده مشکلات ستاد نماز جمعه است زیرا بودجه فرهنگی متاسفانه وضعیت مطلوبی ندارد و در مقاطع مختلف باید جلسه‌ای گرفته شود و درخواست کمک کنیم.

مصلح افزود: دومین مشکل نیروی انسانی است که انتظار داریم که این مشکل هم حل شود.

انتهای پیام/66001/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول