اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی اعلام کرد

همزمانی ریاست جنبش عدم تعهد و اکو فرصتی برای احقاق حقوق ایران

امام جمعه خوی همزمانی ریاست جنبش عدم تعهد و اکو را فرصتی برای احقاق حقوق ایران و حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی عنوان کرد.

همزمانی ریاست جنبش عدم تعهد و اکو فرصتی برای احقاق حقوق ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی حجت‌الاسلام سید رضی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با نقل روایتی از امیرمومنان(ع) اظهار داشت: رعایت تقوای الهی اولیای الهی را از ارتکاب گناهان بازداشته و قلب‌های آنان را قرین خوف الهی می‌کند.

وی در بخش نخست از خطبه‌های نماز جمعه به موضوع رفاقت و دوستی از منظر روایات پرداخت و افزود: بر اساس فرمایشات اهل بیت علیهم‌السلام، بر دوستی و هم‌صحبتی با خردمندان توصیه‌های اکیدی شده است.

شکوری به بیان برخی از ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی خردمندان اشاره کرد و افزود: خردمندان کسانی هستند که رفتارشان عادلانه بوده و قول و فعلشان یکی است؛ عدم تحقیر دیگران، مقابله با هواهای نفسانی و مهار خشم و غضب را از دیگر ویژگی‌های بارز چنین افرادی می‌توان برشمرد.

الگوگیری از امام زین‌العابدین(ع) در اعتذار از یاری نکردن مظلوم

امام جمعه خوی در ادامه با تسلیت سالگرد شهادت امام زین‌العابدین(ع) به فرازهایی از دعای اعتذار صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: در این دعا امام سجاد(ع) با بیان تضرع و التماس، از خداوند به سبب ستم‌هایی که در حضور ایشان بر کسی شده و از مظلوم یاری نجسته‌اند و یا از عدم سپاسگزاری برای نعمات اعطا شده طلب مغفرت می‌کنند.

وی با بیان این فرازها، بر لزوم توجه و تدبر نمازگزاران در دعاهای پر مغز صحیفه سجادیه تأکید کرد و افزود: ایشان با طرح چنین مواردی در دعاهای خود، به عنوان الگوی ارزشمندی در شیوه بیان دعاها و مناجات ما می‌توانند مفید و موثر باشند.

نمایندگان مجلس آراسته به ویژگی‌های مرحوم مدرس باشند

شکوری با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، اظهار داشت: ملت ایران همواره مدیون مبارزات و مجاهدت‌های آن بزرگوار در ایام طاغوت هستند.

امام جمعه خوی مرحوم مدرس را دارای شخصیت‌های برجسته‌ای دانست و تصریح کرد: پایداری در راه مبارزه با استعمار و استـبداد، قدرت تشخیص به موقع توطئه‌های دشمنان، داشتن اعتماد به نفس و اتکا به قدرت ملت، معتقد به حاکمیت قوانین و مقررات اسلام را از جمله ویژگی‌های بارز مرحوم مدرس می‌توان برشمرد.

وی مدرس را مظهر حریت و آزادی معرفی کرد و افزود: وی با اسلام‌شناسی خود، مـدافـع سرسخـت حاکمیت قانون بود و این شخصیت اکنون باید ملاک سنجش و عملکرد نمایندگان مجلس باشد.

شکوری همچنین با اشاره به سالروز ورود اسیران اهل بیت(ع) به شام، اظهار داشت: مواضع قاطع حضرت زینب در مجلس یزید و خطبه کوبنده امام زین‌العابدین(ع) در مسجد اموی، مردم شام را متحول کرد، به گونه‌ای که در کتب تاریخی نیز به صراحت قید شده است که یزید چون به هنگام ایراد این خطبه‌ها احتمال شورش داد، با دستور به اقامه اذان در میان خطبه امام، اجازه نداد فرمایشات ایشان پایان یابد.

همزمانی ریاست جنبش عدم تعهد و اکو فرصتی برای ایران

وی به اجلاس وزرای امور خارجه اکو در ایران نیز اشاره کرد و افزود: همزمانی ریاست اکو با ریاست جنبش عدم تعهد، فرصت خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است تا با احقاق حقوق اعضا و ایجاد تفاهم هر چه بیش‌تر، در راستای حل مشکلات و معضلات منطقه‌ای و بین‌المللی گام‌های موثری برداشته شود.

امضای پیمان امنیتی با آمریکا تهدیدی جدی برای افغانستان

خطیب جمعه خوی با اشاره به امضای پیمان امنیتی با آمریکا توسط لوئی‌جرگه افغانستان، گفت: این پیمان حداقل 10 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان را تضمین می‌کند و این امر به مراتب بدتر از کاپیتولاسیونی است که رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در مبارزه با آن 14 سال به تبعید رفت و در نهایت انقلاب اسلامی را علیه استعمار و استبداد به پیروزی رساند.

حفظ وحدت و اطاعت از رهبری لازمه نتیجه‌بخشی مذاکرات 1+5

شکوری با اشاره به توافق 1+5 در ارتباط با انرژی هسته‌ای ایران، اظهار داشت: این توافق در اثر پایداری مردم ایران، تدبیر ولی امر مسلمین و تلاش دولت‌مردان به وجود آمده است.

وی این توافق را نخستین گام برداشته شده در این زمینه عنوان کرد و افزود: نتیجه نهایی این مذاکرات و توافق‌ها، در گرو حفظ وحدت و انسجام داخلی و همچنین پیروی و اطاعت کامل از مواضع و اوامر ولی امر مسلمین محقق می‌شود.

انتهای پیام/61006/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول