اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان مطرح کرد

همکاری سران برخی از کشورهای اسلامی با صهیونیست‌ها

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه کسی از رژیم صهیونیستی برای عدم انجام جنایت‌ها توقعی ندارد،‌ گفت: برخی از سران کشورهای اسلامی با این رژیم منحوس همکاری می‌کنند.

همکاری سران برخی از کشورهای اسلامی با صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان در مصلای بزرگ امام علی (ع) اظهار داشت: پدران و مادران باید به موضوع تربیت فرزندان خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر کسی خواهان این است که فرزند صالحی به جامعه تحویل دهد، باید برنامه‌ریزی‌های خود را قبل از ازدواج در گزینش همسری صالح به کار گیرد و از تجملات مرسوم امروزی دوری کند.

توجه به ایمان در گزینش همسری شایسته

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مهریه‌های سنگین امروز ضامن خوشبختی نیستند، بیان داشت: به جای توجه به ظاهر و اشراف‌گرایی باید به تدین و ایمان شخصی و خانوادگی طرف اهمیت بدهیم و در این حالت به جامعه‌ای می‌رسیم که در شأن جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: هرزگی‌های این دوره برای جوانان بسیار افزایش و سن بلوغ جنسی کاهش یافته است و باید از هم‌اکنون به فکر اصلاح جامعه باشیم.

تاکید امام سجاد (ع) در رسیدن به جامعه‌ای اسلامی

جعفری به شهادت مظلومانه امام سجاد (ع) که طبق روایتی 25 محرم‌الحرام است، اشاره کرد و گفت: باید فرمایشات این بزرگوار را در زندگی خود به کار گیریم که می‌فرمودند، ای مردم در اصلاح اخلاق خود بکوشید.

وی برطرف‌سازی معایب فردی و رسیدن به اخلاق الهی را وظیفه هر مسلمانی دانست که تربیت جامعه اسلامی اثرگذار است و جامعه را به سمتی پیش می‌برد که صفات الهی در آن متبلور می‌شود.

امام جمعه کرمان ابراز داشت: امام زین‌العابدین (ع) در واقعه کربلا حضور داشتند و خواست خداوند بود که ایشان به بیماری دچار شوند تا نسل امامت حفظ شود و امام محمدباقر (ع) نیز در آن واقعه غم‌انگیز سنی کمتر از چهار سال داشتند.

همکاری سران برخی از کشورهای اسلامی با صهیونیست‌ها

جعفری با بیان اینکه امروز روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین نیز اعلام شده است، گفت: هر روز اخبار جنایت‌هایی که رژیم پلید صهیونیستی بر سر مردم مظلوم فلسطین می‌آورد را شاهد هستیم.

وی افزود: کشتن انسان‌ها برای رژیم فاسدی که ظالم و ستمگر است یک امر معمولی است که کسی از آنها توقعی ندارد، اما غصه و ناراحتی بشر از این است که برخی کشورهای اسلامی و عربی نه تنها کاری به نفع ملت مظلوم فلسطین انجام نمی‌دهند، بلکه به طور مخفیانه یا آشکار با این رژیم پلید همکاری می‌کنند.

امام جمعه کرمان اذعان داشت: خداوند لعنت کند، آن مسئولانی را که برای حفظ مقام خود با صهیونیست‌های نحس و نجس هم‌پیمان می‌شوند و همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: رهبر ثروتمندترین کشور اسلامی جهان که همه ساله مسلمانانی به آن سرزمین برای انجام اعمال حج و یارت سفر می‌کنند، رسما اعلام کرد که برای نابودی حزب‌الله تمام همکاری خود را انجام می‌دهد و حاضر است هر هزینه‌ای را بپردازد.

عدم حضور جامعه اسلامی در جایگاه واقعی

جعفری با ابراز ناراحتی از وضعیت موجود جهان اسلام عنوان کرد: اگر مسلمانان به جایگاه واقعی خود در جهان نمی‌رسند از بی‌فکری و نادانی افرادی است که در رأس برخی کشورهای اسلامی قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی که با توطئه‌گری‌های خود روی کار آمد و فاسد بودن کمترین خصوصیات آن است، هیچکس توقع اصلاح ندارد و به راحتی هر جنایتی را مرتکب می‌شود، اما ناراحتی از این است که رهبر یک کشور اسلامی با این رژیم پلید همکاری کند.

امام جمعه کرمان بیداری تمام ملت‌ها به ویژه مسلمانان از خواب غفلت را از خداوند درخواست کرد و تاکید کرد: اگر ملت‌ها از خواب غفلت بیدار شوند، دیگر رهبران آنها از میان می‌روند و کسی جرأت نمی‌کند که همکاری با رژیم صهیونیستی را مطرح کند.

مدرس فردی شجاع و متدین در مجلس

وی با اشاره به اینکه 10 آذر ماه مصادف با 27 محرم‌الحرام سالروز شهادت مظلومانه آیت‌الله سیدحسن مدرس است، عنوان کرد: امام راحل از فضیلت‌های این بزرگوار بسیار سخن گفتند و در زمانی که مدرس در مجلس بود و روس‌ها ایران را تهدید کردند که اگر فلان کار را انجام ندهید به ایران حمله می‌کنیم، بسیاری از مجلسی‌ها در آن زمان خود را باختند.

جعفری ادامه داد: یک تاریخ‌دان آمریکایی می‌نویسد که در آن زمان پیرمردی که دست‌هایش می‌لرزید به پشت تریبون رفت و گفت اگر بنا به نابودی است، چرا باید با دست خودمان، خودمان را نابود کنیم و در این حالت بود که بقیه جرأت پیدا کردند و ایران در مقابل خواسته روس‌ها زانو نزد.

وی افزود: مدرس انسانی بسیار شجاع و متدین بود که سرانجام به دستور رضاخان لامذهب به درجه شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/80028/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول