اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید قم:

قم باید طلایه‌دار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: قم باید طلایه‌دار و پیش‌قدم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت‌رسانی به ایثارگران باشد.

قم باید طلایه‌دار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، محمد کاظم‌پور امینی در نشستی با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار کلانشهر قم اظهار کرد: قم به فرمایش امام خمینی(ره) شهر خون و قیام است و همواره در طول انقلاب و دفاع مقدس در عرصه دفاع از اسلام و نهضت امام راحل ایثارگرانه در صحنه حاضر شده و پیش‌قدم بوده است.

وی ادامه داد: عزت و افتخار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون امام و خون شهداست که اگر این فداکاری و ایثارگری‌ها نبود امروز اسلام حقیقی هم وجود نداشت؛ شهدا در وصایایشان بر تداوم راهشان و پیروی از ولایت فقیه تاکید کرده‌اند و این امر با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تحقق می‌یابد ضمن اینکه این رسالت امروز نه فقط بر عهده دستگاه‌های متولی ایثارگران و دستگاه‌های فرهنگی که بر عهده عموم نهادهاست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تاکید کرد: امروز اگر بخواهیم همچنان پیرو راه شهدا باشیم باید آرمان‌های شهدا را حفظ و حراست کرده و برای ترویج فرهنگ ایثار کار فرهنگی و خدمتی موثر ارائه کنیم و قم در این عرصه باید همچنان پیشتاز و الگوی سایر استان‌ها باشد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج این فرهنگ در جامعه عنوان داشت: آیین‌نامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مصوب سال 86 که در 12سرفصل 84 ماموریت را برای دستگاه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم ایثارگران تعیین کرده امروز باید بیش از گذشته مورد توجه باشد.

پورامینی اضافه کرد: امروز ساختار شورای شهر قم متشکل از ایثارگران است و با حضور شهردار ارزشی و ایثارگر مجموعه مردم و ایثارگران شهر مقدس قم امیدوارتر از گذشته انتظار تلاش در راستای تکریم هرچه بیشتر این ولی نعمتان جامعه و ترویج فرهنگ عاشورایی دارند.

وی همچنین به ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: تقاضا داریم تا کمیسیون راهبردی ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شورای شهر و شهرداری و نیز دفاتر امور ایثارگران در شهرداری‌ها تشکیل شود.

گفتنی است در این جلسه حجت‌الاسلام آتش‌زر رییس شورای اسلامی شهر قم نیز طی سخنانی گفت در راستای خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران این طرح را به کمیسیون فرهنگی منتقل کرده‌ایم تا پس از سیر مراحل آن در قالب طرح در صحن شورا مطرح و تصویب شود. 

وی افزود: هم‌اکنون شهرداری اقدام به تشکیل شورای توسعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کرده و در این کارگروه اعضای شورای شهر نیز حضور دارند.

آتش‌زر ضمن قبول و تشکر از ارایه طرح و پیشنهادات جامع بنیاد در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران افتخاری برای همه مسئولان است و ما نیز تلاش می‌کنیم تا موارد مورد اشاره را در راستای تکریم این عزیزان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیگیری و عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/2258/غ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول