اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

استقرار و تثبیت حکومت اسلامی در سایه ترویج واژه جهاد و شهادت است

امام جمعه بیجار استقرار و تثبیت حکومت اسلامی را در سایه ترویج واژه جهاد و شهادت و دلدادگی به این دو مهم عنوان کرد.

استقرار و تثبیت حکومت اسلامی در سایه ترویج واژه جهاد و شهادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی بعدازظهر امروز در یادواره شهدای منطقه نجف‌آباد در روستای قشلاق نوروز که با حضور فرماندار و امام جمعه اهل سنت و مردم این روستای برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی به ویژه شهدای روستای قشلاق نوروز اظهار کرد: حکومت اسلامی با خون شهدا تثبیت و استقرار یافت.

وی با اشاره به دو واژه ارزشمند جهاد و شهادت در اسلام و تأکید بر ترویج آن در جامعه، افزود: دو واژه جهاد و شهادت از آغاز بعثت نبی اکرم(ص) با فرهنگ و زندگی ما مسلمانان عجین شده و امروز هم سرافرازی و سربلندی و سعادت ما به خاطر داشتن و انس و الفت با این دو واژه ارزشمند است.

مرادی افزود: واژه جهاد و شهادت و حرکت در این مسیر و دلدادگی به آن موجب استقرار و استحکام حکومت نظام اسلامی شد.

به گفته وی، تثبیت انقلاب و استقرار حکومت اسلامی و دفاع از انقلاب در دوران دفاع مقدس و حضور حماسی مردم در فضاهای سیاسی و معنوی نیز نشأت گرفته از این مورد است که ما در زندگی تکلیف‌مدار بوده و خواهیم بود و در سایه کاربرد این واژه‌ها است که روحیه رشادت و ایثار و همدلی میان ایرانیان موج می‌زند.

خطیب جمعه بیجار با بیان اینکه دشمنان از ترویج واژه‌های جهاد و شهادت در جوامع اسلامی و تمامی کشورها در هراس است خاطرنشان کرد: در کشورهای مسلمانی که سرنوشت تعلیم و تربیتشان در دست مستکبرین و آمریکا است و این سلطه‌گران پیشنهاد حذف دو واژه جهاد و شهادت در کتاب‌های درسی و آموزشی را به آنها داده‌اند، این نشان از بیم دشمن از ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی ادامه داد: استکبار و در رأس آن آمریکا دریافته‌اند تا زمانی که این واژه‌ها در قاموس زندگی مردم است، نمی‌شود چنین مردمانی را به زانو درآورد.

مرادی با بیان اینکه مردم جوامع و کشورهای اسلامی تمامی فعالیت‌های خود را جهاد در راه خدا می‌دانند اذعان کرد: زمانی که حکومت دینی در کشوری مستقر و طنین‌انداز شد و علمدار ارزش‌های دینی مجتهد و ولی فقیهی به عنوان نایب امام زمان پرچم عزت مسلمانان را در دست گرفت و از سوی خدا حکومت کرد، در چنین نظامی تمامی اعمال جهاد در راه خداوند است.

به گفته وی، مردم کشورهای مسلمان که واژه جهاد و شهادت را در تمام امور سرلوحه قرار می‌دهند نه تنها فعالیت نظامی آنها جهاد است بلکه تمامی فعالیت‌ها اعم از کشاورزی، فعالیت‌های فرهنگی، صنعتی و اقتصادی و تلاش بر اداره روزمره زندگی برای تقویت نظام نیز جهاد در راه خداوند تلقی می‌شود.

خطیب جمعه بیجار با بیان اینکه هر کشته‌شدنی چه بسا مظلومانه شهادت محسوب نمی‌شود گفت: تنها کشته و به خون آغشته شدن در راه کلمه‌الله شهادت و جهاد محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه عملیات‌های انتحاری که تربیت‌شدگان منحرف فکری و اندیشه‌ای سلفیت و وهابیت تکفیری در جهان اسلام انجام می‌دهند و جمعی را به شهادت می‌رسانند، خود کشته می‌شوند اما کشته شدن آنها شهادت محسوب نمی‌شود بلکه مرگی ننگین و با ذلت تمام است.

ترویج و حرکت در مسیر اهداف والای شهدا

وی با اشاره به شهدای روستای قشلاق نوروز بیجار از جمله شهید نبی‌الله کریمی و شهید صفی‌یاری که با رشادت‌های وصف‌ناشدنی در برابر دشمنان و چته‌های ضدانقلاب ایستادگی و پایمردی کردند گفت: کشته‌شدن این شهدای والامقام که آنها را از دیگر کشته شدن‌ها مجزا می‌دارد اهداف والای آن عزیزان است.

وی با تأکید بر ترویج و حرکت در مسیر اهداف والای شهدا افزود: شهیدان با هدف اعتلای اسلام و پاسداری از کیان جمهوری اسلامی به مصاف با دشمنان رفتند و در مسیر حق علیه باطل به شهادت رسیدند و ترویج این اهداف از جمله وظایف ملت‌های مسلمان از جمله ایران اسلامی است.

وی با شاره به حدیثی از نبی اکرم(ص) گفت: همگان از دنیا می‌روند اما دنیا رفتنی که در قالب شهادت باشد بهترین مردن‌ها است.

مرادی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه "قتل فی‌سبیل‌الله" شهادت است گفت: باید کشته شدن به نام خداوند نوشته شود و خون ریخته شده به پای دین اسلام باشد تا آن کشته شدن شهید تلقی گردد و باید گفت تمامی کشته‌شدگان در راه دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جمله شهدا هستند و در راه خداوند به شهادت رسیدند.

وی هدف از انقلاب اسلامی ایران را استقرار حکومت خداوند در ایران عنوان کرد و گفت: رزمندگان و بسیجیان حکومت طاغوتی وابسته به استکبار را به زانو درآورده و حکومت جمهوری اسلامی با رأی مردم تشکیل شد.

امام جمعه بیجار در پایان با بیان اینکه چته‌های ضدانقلاب با هدف نابودی حکومت اسلامی در تمامی ایران از جمله روستاهای شهرستان بیجار به فعالیت پرداختند، گفت: در سایه رشادت‌های شهدای گرانقدر همچون شهدای این روستا که در راه دفاع از کیان اسلامی توسط چته‌های ضدانقلاب به شهادت رسیدند ایران اسلامی همواره در امنیت قرار خواهد داشت.

انتهای پیام/79015/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول