اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد

ایجاد 4 بیمارستان صحرایی بین‌المللی در نقاط مرزی کشور

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از ایجاد چهار بیمارستان صحرایی بین‌المللی در نقاط مرزی کشور تا پایان سال خبر داد.

ایجاد 4 بیمارستان صحرایی بین‌المللی در نقاط مرزی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، روح‌الله قائدامینی در حاشیه یادواره شهدای جامعه پزشکی در تبریز با بیان اینکه امسال 70 بیمارستان ثابت و صحرایی در کشور به همت سازمان ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: از این تعداد تاکنون 25 بیمارستان در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، گلستان، خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، کردستان، بوشهر و هرمزگان ایجاد شده و بقیه تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی این تعداد بیمارستان‌ 200 میلیارد ریال هزینه می‌شود، افزود: تاکنون سه میلیون نفر از بیماران از خدمات ویزیت و اعمال جراحی رایگان در این بیمارستان‌ها برخوردار شدند.

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور همچنین توزیع ناعادلانه پزشک به مناطق محروم، چالش‌های بیمه‌ای، امکانات ناکافی و کمبود اعتبار را از مهمترین مشکلات عرصه حوزه درمان و سلامت برشمرد و افزود: در حال حاضر سازمان برای رفع این مشکلات با کارگروه‌هایی متشکل از 10 نفر متخصص توانسته گامی مؤثر بردارد.

وی همچنین به تحریم‌های کنونی در کشور در بخش دارویی نیز اشاره کرد و افزود: در این خصوص نیز با تعامل وزارت بهداشت و سازمان در مدت 100 روز اخیر چالش‌های دارویی برطرف شده و بیماران خاص می‌توانند بدون مشکل داروهای خود را تهیه کنند.

امینی همچنین از ایجاد چهار بیمارستان صحرایی بین‌المللی در نقاط مرزی کشور تا پایان سال خبر داد و افزود: در هفته بسیج نخستین آنها در آذربایجان شرقی قرار بود افتتاح شود اما به علت نامناسب بودن شرایط جغرافیایی و جوی در آینده نزدیک در منطقه خدا‌آفرین و کلیبر ایجاد می‌شود.

به گفته وی سه بیمارستان صحرایی بین‌المللی دیگر هم در مناطق مرزی کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/60002/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول