اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

شهادت و انتظار عامل زنده نگه داشتن شیعه است

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شهادت و انتظار، شیعه را زنده نگه داشته است، گفت: تا زمانی که شهادت‌طلبی و انتظار به آینده‌ای روشن در بین جامعه تشیع وجود دارد، هیچگاه شکست نخواهد خورد.

شهادت و انتظار عامل زنده نگه داشتن شیعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حمید‌رضا کفاش ظهر امروز در یادواره 43 شهید فرهنگی تویسرکان در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی، با استناد به فرامین امام(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عاشورا دین را زنده نگه داشته و پرچم دینداری را به اهتزاز درآورده است، افزود: رمز احیای اسلام با یاد سیدالشهدا و بزرگداشت عاشورا، مردمی بودن آن است.

وی با بیان اینکه اگر امروز قیام کربلا زنده است به خاطر وجود حضرت زینب(س) است، ابراز کرد: امروز از هر کجا که نشانی از تشیع است به برکت قدوم حضرت زینب(س) بود.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه شیعه امروز مدیون حرکت بزرگ و تاریخی حضرت زینب(س) است، خاطرنشان کرد: اگر پرچم مقاومت و ایستادگی امروز در جهان در برابر ظلم و ستم بر افراشته شده به برکت پیام‌رسانی صحنه کربلا به واسطه حضرت زینب(س) است.

وی با بیان این که نور معرفت به مقام و منصب نیست، بلکه خداوند بر قلب کسی که بخواهد می‌تاباند، ادامه داد:  شهید با شهادتش حسب و نسب پیدا می‌کند زیرا به خداوند متصل می‌شود.

کفاش با بیان اینکه شیعه، شهید و شهادت را از امام حسین(ع) گرفته است، بیان کرد: شهدای ما با تأسی از اباعبدالله(ع) بر تکلیف خود عمل کردند و قدرت استکبار و دست نشانده‌های آن‌ها را در هم شکستند.

وی اضافه کرد: ما مدیون شهدا هستیم و باید همواره از آرمان‌ها  و ارزش‌های امام(ره) و شهدا با همه وجود صیانت کنیم.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که بیش از 36 هزار شهید دانش‌آموز در کشور تقدیم انقلاب شده است، افزود: ملت ما بیش از 5 هزار شهید فرهنگی به اسلام و انقلاب تقدیم کردند که سهم تویسرکان از شهدای فرهنگی یک صدم است.

وی با تأکید بر اینکه شهادت و انتظار، شیعه را زنده نگه داشته است، افزود: تا زمانی که شهادت‌طلبی و انتظار به آینده‌ای روشن در بین جامعه تشیع وجود دارد، هیچگاه شکست نخواهد خورد.

کفاش خاطرنشان کرد: محور توسعه نیروی انسانی معلم است و حضور حسینی معلمان در این مجموعه آینده کشور را بیمه می‌کند.

وی فرهنگیان را مدافعان ارزش‌های اسلامی خواند و گفت: یاد و طرح زندگی شهدا در حوزه پرورشی در اولویت برنامه فرهنگیان قرار گیرد، زیرا بازخوانی ایثار و شهدا بهترین راهکار برای آگاهی جامعه دانش‌آموزی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش کار تربیتی و آموزشی را یک ضرورت برای نسل‌های انقلاب دانست و یادآور شد: با تربیت و تعلیم درست دانش‌آموزان، فرهنگ عاشورا زنده است.

وی تأکید کرد: تلاش کنیم دنیا طلبی ما را از این گوهر ناب که سعادت دنیا و آخرت همه است، غافل نکند.

کفاشی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برنامه ما باید به حول محور مسجد باشد، گفت: دوری از مساجد یک آفت برای جامعه است و باید هوشیار بود چرا که تلاش دشمن بر خلوت کردن مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: همه کارها باید با محور قرار دادن مسجد و میدان‌داری علما و روحانیون انجام شود چرا که مسجد کانون معنوی متعالی برای دفع اهداف شیطانی دشمنان است.

انتهای پیام/89010/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول