اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب شورای شهر اردبیل

شهرداری اردبیل به ارزش 110 میلیارد تومان با موسسه شهید رجایی عقد قرار‌داد کرد

با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل در قالب تفاهم‌نامه اولیه شهرداری به ارزش 110 میلیارد تومان با موسسه شهید رجایی تفاهم‌نامه همکاری و اجرایی به انجام رسید.

شهرداری اردبیل به ارزش 110 میلیارد تومان با موسسه شهید رجایی عقد قرار‌داد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار داشت: به دنبال برگزاری نشست‌ها و جلسات مستمر با مسئولان موسسه شهید رجایی وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیا تفاهم‌نامه همکاری شهرداری اردبیل با این موسسه به امضا رسید.

 وی افزود: قرار است بر مبنای قرار‌دادی که برای هر پروژه منعقد می‌شود در چهار مرحله 25 درصد پیش پرداخت به حساب موسسه واریز شود تا پروژه‌ها به تدریج و در مدت چهار سال اجرایی شود.

صدیف بدری عنوان کرد: ما برای هر پروژه قراردادی را تنظیم می‌کنیم و به عنوان مثال برای پل قدس 45 میلیارد تومان عقد قرار‌داد صورت می‌گیرد و در چهار مرحله پرداختی‌های اولیه صورت می‌گیرد تا آنها به ازای شروع و پیشرفت پروژه مبالغی را درخواست کنند.

وی به ضمانت‌نامه‌های قوی و محکم در عملیاتی شدن این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: دغدغه‌ای از بابت شروع و تکمیل پروژه وجود ندارد چرا که آنها قول داده‌اند در مدت معین پروژه‌ها را تکمیل کرده و تحویل دهند و ما نیز به کیفیت و توان اجرایی موسسه شهید رجایی اعتقاد راسخ داریم و به یقین هفته آینده این تفاهم‌نامه قطعی شده و ما از سال آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها با اولویت پل قدس خواهیم بود.

شهردار اردبیل به اعضای شورای شهر اطمینان داد که 2.5 میلیارد تومان بودجه امسال احداث پل قدس اردبیل را صرف کارهای طراحی و مطالعاتی کنند.

از حق و حقوق ملت در برابر هیچ پیمانکاری کوتاه نمی‌آییم

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت: اگر قرار است تفاهم‌نامه به سمت عقد قرار‌داد برود و شاهد احداث پل ایستگاه سرعین و دیگر پروژه ها باشیم باید توان مالی شهرداری در اجرای این پروژه مشخص و معلوم باشد.

حسین افسانه ابراز داشت: 2.5 میلیارد تومان اعتبار سال 92 پل قدس باید صرف طراحی و مطالعه این پروژه در مدت باقیمانده از سال 92 شود و برای سال آینده نیز منابع تامین اعتبار را به خوبی ببینیم تا در اجرای پروژه با مشکلی روبرو نشویم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در شیوه‌نامه موسسه قرار است 25 درصد پرداختی‌ها انجام شود نشان از زیرکی موسسه شهید رجایی است که با نهایت دقت‌ نظر و هوشیاری سعی می‌کند در اجرای پروژه‌ها دچار قصور نشود.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل یادآور شد: ما قرار نیست به هیچ پیمانکاری از بابت حق و حقوق واقعی مردم باجی دهیم یا هر چه آنها خواستند اجابت کنیم بلکه ما نیز با نهایت دقت و زیرکی باید تلاشمان بر این باشد که پل ایستگاه قدس با کیفیت و در عین حال کمترین هزینه اجرایی و عملیاتی شود.

14 درصد بودجه عمرانی اردبیل صرف پل قدس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: دغدغه ما در عقد قرارداد با موسسه شهید رجایی پیش پرداخت از کل مبلغ 110 میلیارد تومان بود که این دغدغه با عقد قرارداد برای هر پروژه برطرف شده است.

علی هدایتی گفت: اگر بودجه شهرداری را 162 میلیارد تومان حساب کنیم و 60 درصد این اعتبارات عمرانی باشد، 14 درصد بودجه صرف اجرای پل قدس خواهد شد و با محاسبه بودجه عمرانی 23 درصد این بودجه صرف احداث این پل خواهد شد.

وی تصریح کرد: فکر نمی‌کنم اختصاص 23 درصد از بودجه عمرانی سالانه شهرداری به احداث پل ایستگاه سرعین دست و بال شهرداری را ببندد و اجازه ندهد این مجموعه کارهای عمرانی خود را در حوزه‌های مختلف به شایستگی به پیش ببرد.

دبیر شورای شهر اردبیل نیز افزود: جایگاه پروژه در سال 92 و 93 به خوبی و مطلوب دیده نشده است و نگرانی وجود دارد که احداث پل ایستگاه سرعین مبادا در اجرای سایر پروژه‌ها خللی به وجود آورد.

سلامت صفری گفت: توسعه متوازن در هر چهار منطقه شهری مد‌نظر است و در حوزه سرزمینی باید اهمیت و جایگاه احداث این پل معلوم و مشخص شود.

انتهای پیام/62001/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول