اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل مطرح کرد

تهیه طرح تفصیلی اردبیل از سال آینده آغاز می‌شود /تغییر ضوابط ساخت و ساز‌

شهردار اردبیل گفت: مصمم هستیم تا از سال آینده طرح تفصیلی شهر اردبیل را تهیه و تدوین کنیم تا به بسیاری از نابسامانی‌ها در ساخت و سازها و شناسایی املاک پایان داده شود.

تهیه طرح تفصیلی اردبیل از سال آینده آغاز می‌شود /تغییر ضوابط ساخت و ساز‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در پانزدهمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار داشت: با توجه به حجم کار زیاد راه و شهرسازی و تاخیر احتمالی در تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل ما اعلام آمادگی کردیم تا طرح تفصیلی را با هزینه 700 میلیون تومان در مدت دو سال آماده کنیم که تدوین آن بسیار ضروری و حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد‌: با تهیه طرح تفصیلی تکلیف املاک مختلف شهری تعریض، معابر و برخی دیگر از اقدامات نابهنجار و نابسامانی که در شهر به وجود آمده است برطرف شده و بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف خواهد شد.

شهردار اردبیل یادآور شد: بر اساس آخرین نقشه هوایی که یک ماه پیش تهیه شده است ما تدوین طرح تفصیلی را آغاز می‌کنیم و با تصویب کمیسیون ماده 5 و پیش‌بینی هزینه 700 میلیونی آن از اول سال 93 مراحل تهیه و تدوین آن را آغاز کرده و در مدت دو سال نسبت به تهیه آن اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

بدری ضرورت به روز شدن بسیاری از اطلاعات را در شهرداری ضرورت کار تهیه طرح تفصیلی توصیف کرد و افزود: این خود مقدمه‌ای برای ممیزی املاک شهرداری خواهد بود که در آینده می‌توان در این زمینه اقدامات تکمیلی را انجام داد.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به اینکه 60 درصد ضوابط ساخت و ساز تغییر یافته و برخی از کاربری‌ها نیز عوض شده است بعد از هشت سال ما تهیه طرح تفصیلی را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم با تهیه آن از تصمیمات و اقدامات موضعی جلوگیری شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: البته در تهیه این طرح ما بیس کار را در اختیار داریم و در حقیقت با به روز کردن اطلاعات و ضوابط سعی داریم بازنگری اساسی در طرح تفصیلی را داشته باشیم.

هنوز طرح تفصیلی سال 85 به شکل کامل اجرا نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یکی از اعضای شورای شهر اردبیل گفت: طرح تفصیلی که هشت سال پیش تهیه شد تاکنون به شکل کامل اجرایی نشده که ما از شهردار انتظار داریم حداقل گزارشی از عملیات اجرایی و کاربردی مربوط به دو بلوک از این طرح را ارائه کند در حالی که ما در آن مقطع 25 بلوک در قالب طرح تفصیلی تعیین کردیم تا نسبت به اجرا و مطالعات آن اقدامات لازم انجام شود.

حسین افسانه تصریح کرد: ما در سال‌های گذشته به این موضوع و همچنین ممیزی املاک توجه جدی نداشتیم و بنده یقین دارم که طرح تفصیلی تهیه شده در سال 85 قسمت عمده‌ای از طرح اجرایی نشده و نسبت به آن بی‌توجهی شده است.

وی اهمیت طرح تفصیلی و ممیزی املاک را یادآور شد و افزود: در این زمینه ما نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی هستیم که انتظار می‌رود حرکت‌ها شکل منسجم و واقعی به خود بگیرد.

رحیم آقازاده دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز ضرورت ممیزی املاک را توسط شهرداری خاطر‌نشان کرد و ابراز داشت: در قوانین شهرداری به صراحت آمده است که باید هر 10 سال ممیزی املاک صورت بگیرد اما بیش از 20 سال است که در اردبیل ممیزی املاک صورت نگرفته و بسیاری از اراضی بایر و بلاتکلیف به حال خود رها شده است.

وی این حرکت را برای شهرداری درآمد‌زا اعلام کرد و گفت: زمانی که شناسنامه املاک شهری مشخص شود و تخلفات ناشی از ساخت و سازهای غیر‌مجاز و پرداخت نشدن عوارض شهرداری توسط هموطنان تعیین شود به یقین شهرداری با منبع درآمد خوب مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/62007/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول