اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل برنامه‌ریزی تربیتی وزارت ورزش و جوانان:

33 کارگروه در حوزه ورزش و مسائل جوانان راه‌اندازی شده است

مدیرکل برنامه‌ریزی تربیتی وزارت ورزش و جوانان از تشکیل 33 کارگروه ورزش و مسائل جوانان در وزارتخانه خبر داد و گفت: از این تعداد 12 کارگروه در حوزه جوانان است.

33 کارگروه در حوزه ورزش و مسائل جوانان راه‌اندازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عسگر ملکی بیرجندی شب گذشته در مراسم آیین تجلیل از مربیان اخلاق‌مدار و مروج فرهنگی خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های اصولی و کلان نظام قرار نیست با رفتن و آمدن مسئولی تغییراتی خاصی صورت پذیرد، راهبردها ثابت است هرچند ممکن است نقطه قوت و ضعفی داشته باشد.

وی افزود: در راستای حرکت چند ساله وزارت ورزش و جوانان که ورزش را برای سلامتی و تربیت جسمی در میان اقشار پیگیری می‌کند سعی بر این است که در استان‌ها از خادمان عرصه ورزش به منظور نهادینه‌کردن سنت پسندیده تقدیر و سپاس از زحمات و خدمات این افراد در مراسمی تجلیل به عمل آید.

مدیرکل برنامه‌‌ریزی تربیتی وزارت ورزش و جوانان به اهمیت ورزش از دیدگاه اسلام و معصومین(ع) اشاره کرد و گفت: توجه به سلامت بدن و تربیت و پرورش آن از ضروریت‌های جامعه امروزی ما است که باید برای ارتقای مسائل روحی و معنوی انسان‌ها تقویت و عملیاتی شود.

ملکی بیرجندی با بیان اینکه در کشور ما دو مقوله ورزش و مسائل جوانان به یک وزارتخانه نو پا محول شده است، تصریح کرد: این پیوند میمون و مبارکی است که باید مسئولان در دو راستای ساختاری و حمایتی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه وزارت در حوزه مسائل جوانان 12 کارگروه تشکیل داده است، اذعان داشت: در گذشته سازمان ملی جوانان تنها فعالیت های این حوزه را فقط رصد می کرد و در نهایت به صورت مکتوب بایگانی می‌شد و کمتر حالت اجرایی و عملیاتی به خود می‌گرفت و دستگاه‌های اجرایی نیز حمایت چندانی نداشتند.

مدیرکل برنامه‌ریزی تربیت وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه باید ورزش پاک، معنوی و معرفتی باشد، تصریح کرد: برای تحقق اهداف تربیتی و معنوی ورزش در وزارت‌خانه 21 کارگروه ورزشی در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است تا از این رهگذر بتواند ورزش را درمیان آحاد جامعه ترویج دهد و در جهان نیز دست‌آوردهای خوبی داشته باشد.

ملکی بیرجندی با اشاره به اینکه دو گروه در جامعه مرجع الگوپذیری هستند، خاطرنشان کرد: هنرمندان و ورزشکاران در میان مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند که باید مواظب رفتار و افکار خود باشند تا بتوانند نقش الگوپذیری و تاثیر‌گذاری خود را به درستی انجام دهند.

وی وفای به عهد، تطابق گفتار و رفتار، حفظ و حرمت پیشکسوتان و اساتید ورزشی، تقویت کارگروهی و نداشتن نگاه ابزاری و استفاده نکردن از ورزشکار و تیم‌های ورزشی برای مقاصد شخصی را از جمله وظایف یک مربی توانمند و اخلاق‌مدار دانست.

مدیرکل برنامه‌ریزی تربیت وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: بازی جوانمردانه در مسابقات ورزشی، ترویج دیالوگ اسلامی و ایرانی در میادین ورزشی، مشاور و مربی برای ورزشکاران، رعایت مسائل اخلاقی و تربیتی در اردوهای ورزشی و پیگیری مسائل و مشکلات ورزشکار از جمله مواردی است که باید مربی اخلاق‌مدار به رعایت آن توجه اساسی داشته باشد.

انتهای پیام/69014/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول