اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کردستان عنوان کرد

تحصیل 11 هزار دانشجو در 17 مرکز علمی و کاربردی کردستان

رئیس دنشگاه علمی و کاربردی استان کردستان از تحصیل 11 هزار دانشجو در 17 مرکز علمی و کاربردی در سطح استان خبر داد.

تحصیل 11 هزار دانشجو در 17 مرکز علمی و کاربردی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، رحمت‌الله میرزایی شامگاه چهارشنبه در اولین جلسه شهرستانی شورای نظام آموزش مهارت و فناوری در کامیاران با اشاره به نیروی کار جامعه، اظهار داشت: هرم سطح تحصیلی دانشگاه علمی و کاربردی به صورت 70 درصد کاردانی و 30 درصد کارشناسی و بالاتر است.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان کردستان تصریح کرد: 60 درصد آموزش در سیستم آموزشی مراکز زیرمجموعه این دانشگاه به صورت مهارت‌های علمی و 40 درصد آن به صورت نظری و تئوری است.

وی ادامه داد: رسالت دانشگاه علمی زمینه‌سازی و تربیت نیروی بازار کار است به طوری که هم‌اکنون در مراکز این دانشگاه 11 هزار دانشجو در 17 مرکز آموزشی مشغول تحصیل هستند.

میرزایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان کامیاران برای راه‌اندازی مرکز علمی و کاربردی، آمادگی دانشگاه علمی و کاربردی استان را برای پذیرش درخواست ایجاد مرکز در این شهرستان اعلام کرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان نیز در این نشست گفت: ما پیش از یک میلیون و 300 هزار تن پسماند در صنعت کشاورزی داریم که 900 تا هزار تن آن مربوط به زباله‌های شهری است.

ناصح قادری افزود: زباله همیشه بوده و وجود دارد که با توجه به ایجاد تکنولوژی و صنعت بازیافت، امروزه زباله به عنوان منابع ناشناخته معرفی شده است.

وی اضافه کرد: امروزه شاهد دوره‌گردهایی هستیم که به صورت غیررسمی و غیراصولی و نامناسب به پاکسازی و به نوعی بازیافت زباله می‌پردازند.

قادری در پایان عنوان کرد: ما باید در راستای کمک به محیط زیست، از زمینه‌های کاری بخصوص در حیطه فناوری فرآورده‌ها حمایت کنیم تا به بهره‌برداری اقتصادی از این محصول برسیم.

انتهای پیام/79011/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول