اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر خبر داد

تدوین برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بوشهر

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر از تدوین برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بوشهر خبر داد.

تدوین برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیدمحمد صادق هاشمی، عصر امروز در آیین رونمایی از اطلس فرهنگی اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با هدف سیاست‌گذاری نسبت به تدوین اطلس فرهنگی اجتماعی اقدام کرده است، اظهار کرد: اطلس اجتماعی و فرهنگی استان بوشهر با هدف سیاستگذاری و ایجاد وحدت رویه در زمینه‌‌های پیش‌بینی و پیشگیری معضلات و آسیب‌های اجتماعی و توسعه زیرساخت‌ها در این زمینه تدوین شده است.

وی افزود: بررسی ضرورت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی، بررسی سیاست‌های عمومی در برخورد با آسیب‌ها و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و استفاده بهینه از امکانات آنها از جمله اهداف تدوین این اطلس به شمار می‌رود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: این اطلس یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی استان به شمار می‌رود که زمینه برنامه‌ریزی و برنامه‌سازی و تقویت ظرفیت‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در هر منطقه فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: این پروژه بیش از 185 شاخص دارد و اطلاعات موجود در آن متغیر است که باید به‌روزرسانی شود تا این اطلس نقشه راهی برای برنامه‌ریزی و اساس شاخص‌های توسعه در استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اطلس فرهنگی اجتماعی نقشه راهی برای برنامه‌ریزی است، خاطرنشان کرد: این اطلس به عنوان نقشه راه برای برنامه‌ریزی و توزیع عادلانه در حوزه اجتماعی و فرهنگی است که بر اساس آن توسعه هر منطقه را در بر می‌گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه دفتر امور اجتماعی بررسی و تعیین ضرورت‌ها و اولویت‌هاست، افزود: تعیین سیاست‌های عمومی در چگونگی، پیش‌بینی، پیشگیری و برخورد با مسائل و آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین رسالت دفتر امور اجتماعی است.

انتهای پیام/66006/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول