اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

انگیزه‌های متفاوت سپاهان و ذوب‌آهن برای نیم فصل دوم

دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن در شرایطی نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال را استارت می‌زنند که هر دو تیم برای نیم فصل دوم انگیزه‌های متفاوتی دارد.

انگیزه‌های متفاوت سپاهان و ذوب‌آهن برای نیم فصل دوم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پس از سپری شدن تعطیلات چند هفته‌ای نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر از روز پنج شنبه از سر گرفته می‌شود.

هر دو تیم اصفهانی انگیزه‌های متفاوتی برای نیم فصل دوم دارند، سپاهان برای بازگشت به جمع مدعیان و قهرمانی و تیم ذوب‌آهن فرار از منطقه خطر و کسب جایگاهی در میانه جدول رده‌بندی.

سپاهان و ذوب‌آهن در نیم فصل نخست نتوانستند نظر هوادارانشان را جلب کنند و در ادامه مسابقات باید بگونه‌ای نتیجه بگیرند که در پایان فصل حسرتی برای هواداران باقی نماند.

* از تفاضل مثبت سپاهان تا تفاضل منفی ذوب آهن در گلزنی

دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن در نیم فصل لیگ سیزدهم از نظر گلزنی آمار ناامید کننده‌ای داشتند.

تیم سپاهان که معمولا در لیگ های گذشته بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص می‌داد، در 15 دیدار گذشته 17 گل به ثمر رسانده و 11 گل نیز خورده که تفاضل گل مثبت 6 را به همراه داشته است.

در تیم ذوب‌آهن نیز رتبه سیزدهمی به خوبی گویای ضعف گلزنی این تیم است، ذوبی‌ها در نیم فصل اول با 13 گل زده و 21 گل خورده، تفاضل منفی 8 را به دست آورده‌اند.

در تیم سپاهان محمد غلامی با 5 گل زده بهترین گلزن این تیم است و هادی عقیلی نیز با 3 گل زده در تعقیب وی است، رادومیر جالوویچ، احسان حاج صفی و امید ابراهیمی نیز هر کدام دو گل به ثمر رسانده‌اند.

در تیم ذوب‌آهن نیز مهدی رجب‌زاده 6 گل به ثمر رسانده تا مهاجم با تجربه ذوبی‌ها در تعقیب گلزنان برتر 7 گله باشد.

مرتضی تبریزی نیز تنها  بازیکن ذوب‌آهن با دو گل زده است و دیگر گل‌های این تیم را سایر بازیکنان وارد دروازه حریف کرده‌اند.

*مهدی رجب زاده موثرترین بازیکن تیم‌های اصفهانی

دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن در نیم فصل سپری شده از لیگ برتر، نه تنها در جمع گلزنان نماینده‌ای نداشتند بلکه در جمع موثرترین بازیکنان نیز نامی از بازیکنان تیم‌های اصفهانی به چشم نمی‌آمد.

در پایان نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال سه بازیکن با  11 امتیاز در صدر موثرترین بازیکنان قرار دارد:  کریم انصاری‌فرد، غلامرضا عنایتی، لوسیانو پریرا توانسته‌اند لقب موثرترین بازیکنان را به خود اختصاص بدهند.

مهدی رجب‌زاده هافبک تیم ذوب آهن با کسب 8 امتیاز در رده دوم موثرترین بازیکنان نیم فصل قرار دارد. سجاد شهباززاده نیز با با رجب‌زاده همسایه شده است.

در جمع بازیکنان 7 امتیازی نامی از اصفهانی‌ها دیده نمی‌شود و جلال رافخایی میلاد میداودی، مهرداد بایرامی، بختیار رحمانی و مسعود حسن‌زاده در این رده جای دارند.

محمد غلامی مهاجم سپاهان نیز با (5 گل و یک پاس گل) و 6 امتیاز در رده بعدی به همراه رضا نوروزی، ایمان مبعلی، جواد نکونام، اسماعیل شریفات، سامان نریمان جهان،علی کریمی  و امیرحسین فشنگچی در جایگاه بعدی موثرترین بازیکنان قرار دارند.

احسان حاج صفی (2 گل و 3 پاس گل) در جمع بازیکنان 5 امتیازی جای دارد و قاسم حدادی فر (یک گل و 3 پاس گل) نیز در لیست 4 امتیازی‌ها جای دارد.

*تحرک زیاد ذوب‌آهن در نقل و انتقالات

در نقل و انتقالات نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال، تیم ذوب‌آهن بیشترین تحرک را در جمع تیم‌های لیگ برتری داشت.

محسن مسلمان، هادی تامینی و میلاد زنیدپور سرشناس‌ترین بازیکنان جدا شده این تیم هستند و میلاد غریبی و محمدرضا خانزاده به همراه دو مدافع برزیلی و استرالیایی مهم‌ترین بازیکنان جذب شده این تیم لقب گرفته‌اند.

در تیم سپاهان جابه‌جایی کمی وجود داشت و هیچ‌کدام از بازیکنانی که شایعه پیوستن آن‌ها به این تیم وجود داشت، راهی اصفهان نشدند اما جالوییچ سرشناس‌ترین بازیکن جدا شده سپاهان است.

همچنین در معاوضه‌ای که بین دو تیم انجام شد، احسان پهلوان راهی سپاهان شد و به جای وی، محسن ایران‌نژاد به ذوب‌آهن رفت.

انتهای پیام/63006/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول