اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

اعتبارات لازم برای رفع نواقص بخش صادرات تأمین می‌شود

استاندار مرکزی بر تکمیل و تقویت زیرساخت‌های حوزه صادرات این استان تأکید کرد و گفت: اعتبارات لازم برای رفع نواقص بخش صادرات تأمین می‌شود.

اعتبارات لازم برای رفع نواقص بخش صادرات تأمین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد حسین مقیمی بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌ها و تسهیل امور از عوامل موثر در افزایش صادرات محصولات استان است و رونق صادرات می‌تواند موجب افزایش تولید و صنعت استان شود.

وی با تأکید بر شناسایی فوری نیازهای حوزه صادرات در استان و تقویت زیرساخت‌ها در این بخش افزود: سازمان‌هایی که در حوزه صادرات فعالیت دارند ظرف مدت شش ماه تمام نیازها و کمبودها را شناسایی کنند و در صدد رفع  علت‌ها برآیند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه باید ظرف شش ماه آینده نواقص این بخش شناسایی و رفع شود، بیان کرد: رونق حوزه صادرات از اولویت‌های مهم استان است و اعتبارات لازم برای رفع نواقص بخش صادرات تامین خواهد شد.

مقیمی تصریح کرد: امکانات گمرک، حمل و نقل و شرکت‌های خدمات صادرات در استان به اندازه کافی کامل نیست و بانک‌ها نیز توان خدماتی را که باید به صادرکنندگان ارائه دهند را ندارند.

وی اظهار داشت: فعالان اقتصادی استان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در تولید محصولات صادرات محور می‌باشند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و شرایط فعالیت را برای آنان تسهیل کرد.

استاندار مرکزی بر پیگیری اجرای طرح پنجره واحد و استقرار نمایندگان دستگاه‌های خدمات صادراتی در شهرک صنعتی کاوه در ساوه به صورت پایلوت تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: به کارگیری پنجره واحد موجب می‌شود تمام اقدامات صادراتی در یک ساختمان صورت پذیرد و از سرگردانی صادرکنندگان جلوگیری شود.

به گفته وی؛ در صورت اجرای این طرح در ساوه و حاصل شدن نتایج مثبت و رفع نواقص می‌توان طرح را در شهرهای دیگر استان از جمله اراک، دلیجان و محلات اجرا کرد.

مقیمی با اشاره به اینکه در صورت رفع ضعف‌های زیرساختی در عرصه صادرات می‌توان برای انتقال کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان به استان اقداماتی انجام داد، تصریح کرد: طی مدت این شش ماه همچنین باید مکاتبات لازم برای انتقال فعالیت‌های صادراتی صادرکنندگان به استان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از این مدت تعیین شده و فراهم آمدن زیرساخت‌های صادراتی در استان در صورتی که فعالان اقتصادی فعالیت‌های اقتصادی خود را از استان انجام ندادند، از ارائه خدمات به آنها جلوگیری می‌شود.

استاندار مرکزی ابراز امیدواری کرد که در آینده زیرساخت‌های مورد نیاز صادرات در تمامی شهرستان‌های استان ایجاد شود.

در این جلسه در راستای بهبود روند صادرات استان مقرر شد پیگیری اختصاص زمین مناسبی در شهرک صنعتی خیرآباد اراک برای ساخت مجتمع گمرکات استان صورت پذیرد، همچنین برای صادرات محصولات نفت و گاز از امکانات آزمایشگاهی پتروشیمی و پالایشگاه شازند استفاده شود.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول