اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه:

خداوند برنامه‌ریزی‌هایی برای هجرت انسان قرار داده است

یک استاد دانشگاه گفت: خداوند برنامه‌ریزی‌هایی برای هجرت انسان قرار داده و امامان (ع) چارچوب عملیاتی درست را با الهام گرفتن از وحی به انسان نشان می‌دهند.

خداوند برنامه‌ریزی‌هایی برای هجرت انسان قرار داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مریم زارعی‌اقدم عصر امروز در همایش تجلیل از پیشتازان رجعت به حجاب برتر اظهار داشت: ساحت وجودی انسان از سه لایه بینش، گرایش و کنش تشکیل شده است.

به گفته وی، در لایه بینش و پیچیده‌ترین لایه وجودی انسان، الگوها و هنجارها به‌چشم می‌خورد و در ساحت گرایش عواطف، محبت‌ها و بغض‌ها و ساحت کنش تمام رفتار را شامل می‌شود که باید تامل بیش‌تری داشته و هنجارها را مشخص کنیم.

وی تصریح کرد: انسان‌ همان‌گونه می‌اندیشد و عمل می‌کند که دوست دارد، پس در حوزه اندیشه انسان‌های بزرگی را الگوی خود قرار دهیم.

به گفته این استاد دانشگاه، انسان‌ها براساس دو قاعده «مرکز پیرامون» و «پیرامون مرکز» در مسیر هجرت گام برمی‌دارند و بر اساس قاعده نخست، نظام هجری حرکت انسان به‌سوی توحید یعنی خداوند متعال، اما قاعده دوم به‌سوی شیطان است.

زارعی‌اقدم معتقد است در قاعده نخست خداوند در کانون قرار دارد، اما در قاعده دوم شیطان حرکت می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: در کانون معرفتی در حوزه ولایت حق، تفکر، تعقل و تذکر که ذیل پرچم الهی قرار دارد، برای همه چیز خود ارزش قائل می‌شود و از مدل الگوی ارزشی یعنی حضرت زینب (س) و الگوی تعقلی حضرت زهرا (س) پیروی می‌کند.

وی از وجود سه حوزه معرفتی تخیلی و توهمی در حوزه ولایت باطل خبر داد که شیطان الگوی خیالی ارائه می‌دهد و انسان را با اشتباهات آشنا می‌کند.

این استاد دانشگاه گفت: در ولایت باطل سه حرکت وجود دارد که عبارت از استحمار کردن (دشمن عقل)، استعمار کردن(بهره‌وری غلط) و استثمار کردن (بهره‌کشی غلط) است.

به گفته زارعی‌اقدم، در نظام ابلیسی تنفر زیبا تلقی می‌شود و در نتیجه ولایت شیطانی تغییر در اندیشه‌ها، الگوها و ارزش‌ها به‌چشم می‌خورد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از 100 نفر از خواهران بسیجی تجلیل و بیانیه‌ای با عنوان «رجعت به حجاب برتر» قرائت شد.

انتهای پیام/2700/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول