اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

اعزام 460 دانش‌آموز قروه‌ای به اردوی راهیان‌نور

460 دانش‌آموز دختر قروه‌ای در قالب 9 اتوبوس ظهر امروز عازم جبهه‌های عملیاتی جنوب کشور شدند.

اعزام 460 دانش‌آموز قروه‌ای به اردوی راهیان‌نور

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در مراسم بدرقه این کاروان اظهار کرد: این گروه از دانش‌آموزان نخستین گروه از دانش‌آموزان دختر هستند که به سرزمین رشادت‌های رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

جعفر کاوه افزود: امسال یک‌هزار و 600 دانش‌آموز دختر و پسر در مجموع در قالب کاروان راهیان‌نور جبهه‌های جنگ را زیارت می‌کنند.

فرمانده سپاه قروه با اشاره به اینکه تاکنون 548 دانش‌آموز پسر از مناطق عملیاتی غرب کشور و یادمان شهدای سیران‌بند بانه بازدید کرده‌اند افزود: دانش‌آموزان دختر نیز در دو مرحله به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند و در سه روز حضور خود در این مناطق از یادمان شهدای جبهه‌های جنوب بازدید می‌کنند.

وی افزود: کاروان بعدی نیز 28 آذرماه جاری به این مناطق اعزام می‌شوند که 220 نفر خواهد بود.

به گفته کاوه، این بازدیدها تاثیر ویژه‌ای در نگرش دانش‌آموزان به نقش ایثار، رشادت و دلیرمردی‌های رزمندگان اسلام در حراست و حفاظت از ایمان، باورها و مرزهای جغرافیایی کشورمان داشته است.

وی با اشاره به اینکه این بازدیدها موجب تحول بسیاری از جوانان و نوجوانان در زمینه مسائل اعتقادی شده است، تصریح کرد: دفاع مقدس ملت ایران گنجینه‌ای تمام‌نشدنی است که باید نسل به نسل بازگو شود.

وی راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور را حرکتی ارزشمند در راستای تبیین و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: بیان خاطرات دوران دفاع مقدس، فرهنگ ارزشمند ایثار و مقاومت را معنا می‌‌بخشد و بازدید مردم از نزدیک از این مناطق، مهم‌ترین راهکار آشنایی نسل جوان و نوجوان با ارزش‌های جهاد و شهادت است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره کاروان‌های راهیان نور مبنی بر اینکه یک حرکت پربرکت است، اظهار داشت: در مقابل همه امکانات ناتوی فرهنگی دشمن و همه عوامل داخلی و خارجی این حرکت فرهنگی با هزینه‌ای بسیار کم تحول عظیمی در فرد ایجاد می‌کند که منجر به بازگشت فرد به سوی فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه تصریح کرد: این حرکت فرهنگی هیچ موقع کهنه نمی‌شود، همان طور که روضه امام حسین(ع) هیچ وقت کهنه نمی‌شود چون این جریان فرهنگی است و این عرصه همیشه نشاط دارد زیرا  وصل به خون ثاراللهی است.

کاوه با اشاره به اهداف متعالی این حرکت ارزشمند، خاطرنشان کرد: بازسازی کامل لحظه‌ها و صحنه‌های دفاع مقدس به منظور حفظ، تحکیم، تعمیق، انتقال، توسعه و تداوم فرهنگ و ایثار و مقاومت و آثار وقایع حماسی و حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس از ضرورت‌هایی است، که منجر به آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با حماسه دفاع مقدس می‌شود.

وی افزود: معرفی الگوها و اسطوره‌های ارزشی دفاع مقدس برای نسل حاضر، تحکیم پیوند ارزشی و فرهنگی نسل جوان دوران دفاع مقدس با نسل جوان امروز، معرفی و حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، تبیین عزت، عظمت و اقتدار ملت ایران در برابر استکبار جهانی و ثبت، ضبط و انتقال ارزش‌های آفریده شده در دوران پرشکوه دفاع مقدس برای تمامی نسل‌ها از دیگر اهدافی است که در این سفر ارزشمند دنبال می‌شود.

کاوه در پایان با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای منحرف‌ کردن ذهن نسل آینده‌ساز از ایثارگری‌های رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: راهیان نور مبارزه‌ای مقدس در این عرصه است که می‌تواند راه را بر توطئه دشمنان سد کند.

انتهای پیام/79009/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول