اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت عمرانی استاندار گلستان:

همواره به کار غیرکارشناسی «نه» گفته‎ام

سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار گلستان گفت: کار غیرکارشناسی در تمامی حوزه‎های عمرانی قابل قبول نیست و جواب من نیز به آن «نه» خواهد بود.

همواره به کار غیرکارشناسی «نه» گفته‎ام

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا مروتی صبح امروز در دیدار با مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان و کارشناسان این اداره‌کل، اظهار داشت: برای من نه گفتن به کار غیرکارشناسی بسیار آسان است و برای ابراز آن هیچ زمانی تردید نخواهم کرد.

وی با اشاره به بازدید اخیرش از ساخت و ساز در روستای زیارت گرگان، اذعان داشت: من در نگاه اول که به این منطقه وارد شدم این حس به من دست داد که فاجعه‎ای در این منطقه شکل گرفته است و باید نگران بود.

زیارت قابلیت مرتفع‎سازی را ندارد

مروتی یادآور شد: باور دارم که این منطقه قابلیت این همه ساخت و ساز مرتفع و بی‌ضابطه را ندارد.

وی اضافه کرد: توسعه تعریف دارد و لزوما به معنای حجیم‎سازی و مرتفع‎سازی نیست؛ بلکه به معنای هماهنگی همه ارکان ساختاری است.

قائم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: در جلسه با دستگاه‎های نظارتی بر ساخت و ساز هم پرسیدم که چگونه است که با نظارت شما چنین اتفاق‎هایی در عرصه ساخت و ساز استان گلستان روی داده است.

روح اصول و ضابطه باید بر حوزه عمرانی حاکم باشد

مروتی خاطرنشان کرد: اینکه برای افراد خاص شرایط ویژه‎ای قایل شویم و به خاطر آن وضعیت خودساخته، اصول فنی را زیر سئوال ببریم، غلط و مذموم است.

وی متذکر شد: وقتی اجازه دهیم یک کار اشتباه انجام گیرد، یک ساختمان بدون ضابطه ساخته شود، راه را برای خطاهای بعدی هموار کرده‎ایم و آن زمان نمی‎توانیم هیچ دفاعی از اشتباهی که کرده‎ایم، انجام دهیم.

مروتی عنوان کرد: کار در حوزه عمرانی باید علمی باشد و روح اصول و ضابطه بر آن حکمفرما باشد.

وجه فنی و مهندسی در حوزه عمرانی اولویت دارد

وی با تأکید بر این موضوع که بهتر است به معاونت عمرانی، معاونت فنی و مهندسی این موارد گفته شود، یادآور شد: به این موضوع اعتقاد دارم که در این حوزه وجه فنی و مهندسی اولویت دارد و این انگاره باید در تمامی رفتار کاری کارشناسان این مجموعه مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار گلستان همچنین با اشاره به کمیسیون ماده پنج، بیان داشت: اگر یک ماده قانونی وسیله‎ای برای توجیه تخلف باشد، من با این قانون مخالف هستم.

مروتی یادآور شد: اینکه یک ساختمان در کنار چند ساختمان دیگر بدون ضابطه ساخته شود و موجب شود بقیه ساختمان‌های اطرافش تهدید شود، اصلاً توجیه فنی و مهندسی ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همراهی همه مجموعه فنی و مهندسی معاونت عمرانی و استان بتوان در مسیر اصلاح ساختارهای موجود گام‎های مؤثری برداشت.

انتهای پیام/83002/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول