اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار تهران مطرح کرد

حساسیت دفتر مقام معظم رهبری به ساخت و سازهای غیرمجاز / برخورد جدی با متخلفان

استاندار تهران به حساسیت دفتر مقام معظم رهبری به ساخت و سازهای غیرمجاز و از بین بردن اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: بر همین اساس وظیفه همه دستگاه‌های شهرستان دماوند بسیار سنگین خواهد بود.

حساسیت دفتر مقام معظم رهبری به ساخت و سازهای غیرمجاز / برخورد جدی با متخلفان

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سیدحسین هاشمی، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری اظهار داشت: سیاست اصلی دولت تدبیر و امید عمل به اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به مردم است که تاکنون این کار به طور صحیح انجام نشده است.

وی با اشاره به بند الف این اصل و آزادسازی اقتصادی افزود: آزادسازی انجام نشد و آنچه واگذار شده یا دیون دولت و یا واگذاری به شبه‌دولتی‌ها بوده است.

استاندار تهران با بیان اینکه در این بخش از ثروت مردم استفاده نشده، تصریح کرد: در داخل کشور بیش از 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان وجود دارد که این مبلغ حدود 2 برابر کل بودجه کشور است.

هاشمی در ادامه در خصوص موفقیت تیم مذاکره‌کننده عنوان کرد: بسیجی‌های سیاستمدار ما در مقابل شش کشور غربی که پنج کشور از این تعداد دارای حق و تو هستند، توانستند با اقتدار کامل پای میز مذاکره بنشینند.

وی دلیل این موفقیت را عنایت الهی و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری خواند و افزود: در مکاتبات اخیر بین رئیس‌جمهور و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، رضایت‌مندی از نتیجه حاصله در مرحله اول مذاکرات مشهود است.

استاندار تهران این پیروزی را عزت بزرگ برای کشور برشمرد و گفت: هدایت‌های داهیانه رهبر با ریاست هوشمندانه ریاست جمهوری و سیاست تیم مذاکره‌ کننده، باعث شد که اولین مرحله از این مسیر سخت و دشوار با موفقیت طی شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص انتخاب فرماندار جدید شهرستان دماوند با ذکر اینکه ما هیچ کس را حذف نخواهیم کرد، بیان داشت: سیاست اصلی استانداری حذف افراد نیست؛ بلکه از تمام تجربیات در مدیریت‌های مختلف بهره خواهیم گرفت.

هاشمی ادامه داد: پس از مصوبه وزارت کشور در خصوص عدم به کارگیری بازنشستگان و نیروهای سایر نهادها، برای یافتن کسی که بتواند مشکلات منطقه را شناسایی و برطرف کند به ناصر محمودی‌فر رسیدیم.

وی ادامه داد: یقین داریم فرد منتخب با توجه به سابقه درخشانی که دارد ادامه دهنده طرح‌ها و برنامه‌های خوب قبلی بوده و ایده‌های جدید را نیز در این شهرستان اجرا خواهد نمود.

استاندار تهران بحث جدی در این امر را تعادل خواند و گفت‌: هر فرمانداری که از اعتدال خارج شود، از سیاست دولت خارج شده و آن کسانی که در حلقه نظام کار می‌کنند، همه برای ما یکسان هستند.

این مسئول به حساسیت دفتر مقام معظم رهبری به ساخت و سازهای غیرمجاز و از بین بردن اراضی کشاورزی اشاره کرد و متذکر شد: بر همین اساس وظیفه همه دستگاه‌های شهرستان دماوند بسیار سنگین خواهد بود و همه موظف هستند که اجازه ندهند منابع طبیعی و ثروت ملی مورد تعرض واقع شود.

هاشمی به برخورد با خاطیان در این زمینه تأکید کرد و اذعان داشت: به هیچ عنوان در این بخش کوتاه نیایید و بر اساس حکم صریح مقام معظم رهبری با هر کسی که در هر جایگاهی خلاف این مسیر حرکت کرد، برخورد جدی داشته باشید.

انتهای پیام/2568/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول