اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف مقابله با «شبیخون فرهنگی»

همایش دین و بشریت در میناب برگزار شد

همایش دین و بشریت با هدف مقابله با «شبیخون فرهنگی» و پاسخ به شبهات در میناب برگزار شد.

همایش دین و بشریت در میناب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدقاسم کیایی عصر امروز در این همایش با بیان تعریفی از دین، اظهار داشت: دین مجموعه‌ای از عقاید، اخلاق و قوانینی است که از طرف خدا برای تربیت بندگان معرفی شد تدوین شده است.

وی افزود: این قوانین شامل سه بخش شرعیات، اخلاقیات و اعتقادات است.

استاد فلسفه و کلام حوزه علمیه قم با اشاره به پیشینه و خواستگاه دین در مغرب زمین به تشریح اومانیسم پرداخت و بیان داشت: اومانیسم اصالت در تمام حوزه‌ها را متعلق به انسان می‌داند.

وی افزود: در این تفکر، هستی منحصر به عالم ماده است و به آخرت هیچ اعتقادی وجود ندارد.

کیایی با بیان اینکه اومانیسم‌ها به دین نگاه ابزاری و کارکرد گرایانه دارند، اذعان داشت: هرکدام از گذاره‌های دینی که دنیا را آبادتر کند اومانیسم آن را قبول دارد.

وی با بیان دیدگاه برخی فلاسفه غرب، اذعان داشت: فیلسوفان غربی انتظار دارند دین در خدمت آنان باشد که این یک نیاز متوقعانه است.

در این همایش همچنین مباحثی پیرامون دین و بشریت، نقد وهابیت و مسئله امامت به صورت تخصصی ارائه شد.

مدیر کانون طلیعه انتظار میناب، هدف از برگزاری این همایش را مقابله با توطئه و هجمه‌های دشمنان و شبیخون فرهنگی عنوان کرد، افزود: امروز شبهات فراوانی پیرامون دین وجود دارد که برگزاری این همایش‌ها تاثیر بسزایی در رفع شبهات پیرامون دین دارد.

اسدالله مظفری با بیان اینکه این همایش‌ها یک مسئله مبنایی در حوزه اعتقادات به شمار می‌رود، متذکر شد: با بهره‌گیری از سخن و کلام بزرگان می‌توان بسیاری از نقدها و شبهات رایج در جامعه را پاسخ داد و افکار عموم را با فلسفه دین بیشتر آشنا کرد.

به گزارش فارس؛ همایش دین و بشریت به همت کانون طلیعه انتظار میناب و با حضور 150 نفر از دانشجویان و دین پژوهان در فرهنگسرای شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/88004/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول