اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد خبر داد

وجود 65 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مهاباد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد از وجود 65 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی مهاباد خبر داد.

وجود 65 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مهاباد

چیا قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیست و یکمین دوره هفته کتاب امسال با برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع در مهاباد همراه بوده است.

وی بر وجود برنامه‌های فرهنگی متعدد برای اشاعه فرهنگ مطالعه در میان برنامه‌های مختلف بزرگداشت هفته کتاب در مهاباد اشاره کرد و گفت: افتتاح دو نمایشگاه کتاب در تالار وحدت شهرداری و مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی مهاباد، برپایی ایستگاه‌های مطالعه در پایانه مسافربری و بیمارستان امام خمینی مهاباد و راه‌اندازی پایگاه اهدای کتاب توسط خیرین از جمله برنامه‌های هفته کتاب در این شهرستان بودند که با استقبال گرم خانواده‌ها، دانش آموزان و اهالی فرهنگ و ادب همراه شدند.

قادری تقدیر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، برپایی نمایشگاه نقاشی و برگزاری مسابقه کتابخوانی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در طول این هفته در مهاباد عنوان و خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها القای اهمیت کتاب و کتابخوانی و ترویج آن در میان عموم اقشار جامعه بوده است.

لزوم توسعه کتابخانه‌ها در بخش‌های روستایی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد بر وجود هشت باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در مهاباد اشاره کرد و افزود: از این تعداد سه باب کتابخانه عمومی بوده و پنج باب دیگر نیز مشارکتی هستند.

وی با اشاره به وجود تنها یک باب کتابخانه مشارکتی در بخش روستایی این شهرستان، بر لزوم اهتمام جدی مسئولان فرهنگی و خیرین کتابخانه‌ساز بر احداث کتابخانه در دیگر بخش‌های روستایی این شهرستان تأکید کرد و افزود: کتابخانه‌ها نعمت بزرگی برای تقویت زمینه‌های فرهنگی در جامعه هستند که باید بر توسعه و تجهیز آنها گام‌های مهمی برداشته شود.

65 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مهاباد وجود دارد

قادری همچنین تعداد کل کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های مهاباد را افزون بر 65 هزار نسخه کتاب عنوان کرد و افزود: از این تعداد، 55 هزار نسخه در کتابخانه‌های عمومی و 10 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های مشارکتی مهاباد موجود هستند.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان نوجوانان و جوانان تأکید کرد و افزود:در حال حاضر هفت هزار و 500 نفر در کتابخانه‌های این شهرستان عضو هستند.

قادری خاطرنشان کرد: از این تعداد، 5 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی و 500 نفر نیز در کتابخانه‌های مشارکتی مهاباد عضو هستند و از خدمات مختلف این کتابخانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول