اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خاتمه بحران چند روزه زلزله در کرمانشاه با همدلی و صبر

شرایط ناآرام زمین‌لرزه‌ها در استان کرمانشاه با عنایت الهی رو به آرامش رفته و اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع مسئولان مربوطه نقش زیادی در آرامش جامعه و جلوگیری از گسترش شایعات داشت.

خاتمه بحران چند روزه زلزله در کرمانشاه با همدلی و صبر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، زلزله‌ای به بزرگی 5 و 4 دهم ریشتر در ساعت 10 و 21 دقیقه و 24 ثانیه جمعه یکم آذر ماه سال‌جاری در عمق هشت کیلومتری شمال خانقین در نزدیکی شهرستان قصرشیرین رخ داد.

با وقوع این حادثه مردم این شهرستان سراسیمه منازل خود را برای در امان ماندن از خسارت احتمالی ناشی از زلزله ترک کرده و به خیابان آمدند.

رسانه‌ها به‌سرعت این خبر را مخابره کردند و پیگیری برای اخبار تکمیلی آغاز شد و هر خبرنگاری به‌ دنبال کسب اطلاعات لازم از مسئولان مربوطه بود و از سویی مسئولان دست‌اندرکار به‌فکر اقدامات لازم برای کمک به مردم و کنترل اوضاع بودند.

ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه به‌سرعت تشکیل جلسه داد و دستگاه‌های مرتبط آماده باش امدادی به نیروهای خود اعلام کردند.

حضور به‌موقع نیروهای امدادی تا حدی موجب آرام شدن جو عمومی شد تا اینکه زمین لرزه و پس‌لرزه‌ها ادامه پیدا کرد و افزایش چندین و چند باره این لرزه‌ها موج نگرانی را در بین مردم شدت بخشید و در این میان برخی از افراد با شایعات بی‌اساس نگرانی مردم را بیشتر می‌کردند.

زلزله در چند شهرستان دیگر استان کرمانشاه نیز احساس شد و مردم این مناطق چند شب در بوستان‌های شهر و بیرون از خانه خوابیدند.

نکته‌ای که نباید هرگز از آن غافل شد، این است که اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع مسئولان مربوطه نقش زیادی در آرامش جامعه و جلوگیری از گسترش شایعات داشت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران، مدیرعامل هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، فرمانداران، مدیرعامل آتش نشانی، فرمانده انتظامی استان، فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان، مسئول زلزله نگاری استان و تمام مسئولان مربوطه در استان کرمانشاه به‌طور شبانه‌روز به خبرنگاران پاسخ و آخرین اخبار و اطلاعات را ارائه می‌دادند.

اقدامات تحسین برانگیزی در این شهرستان‌ها به‌سرعت انجام شد که از جمله آن می‌توان به برپایی هزاران چادر جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه، استقرار نیروهای امدادی و نیروهای نظامی و انتظامی اشاره کرد و هلا‌احمر اعلام آمادگی کرد که در صورت لزوم غذای گرم در بین مردم توزیع می‌کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب نیز به اتفاق جمعی از مسئولان از این مناطق بازدید کرد و به بررسی اوضاع پرداخت و جلسات متعددی در این راستا تشکیل شد. 

با عنایت الهی این شرایط رو به آرامش رفته و به اصطلاح به خیر گذشت و مردم به حالت عادی زندگی روزمره بازگشته‌اند و تمام زحمات مسئولان و صبر مردم جای تقدیر دارد.

---------------------------

گزارش از محسن فولادی

---------------------------

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول