اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

بسیج کلید واژه حل مشکلات است

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: هر جا گرفتار شدیم کلید واژه حل آن بسیج بوده است.

بسیج کلید واژه حل مشکلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری فارس که به ریاست استاندار جدید این استان برگزار شد، اظهار داشت: اینکه رئیس جمهور عنوان کرد اقتصاد مقاومتی به همراهی بسیج و سپاه بستگی دارد به دلیل شناختی است که از عملکرد این نهاد انقلابی دارد.

وی افزود: در این 34 سال هر چه به بسیجیان واگذار شد کامل و جامع انجام دادند که در عرصه دفاع مقدس و آن زمان که امنیت زمین و هوای این کشور مخدوش بود سپاه و بسیج وارد میدان شد و کار را سامان داد.

ایمانی با بیان اینکه که ویژگی و خصوصیات بسیج همان خصوصیات منتظران حضرت بقیة‌الله (عج) است، اضافه کرد: بسیجی یک انسان عارف دارای یقین و شناخت از جهان هستی بوده و باید توجه کرد که معرفت و شناخت اساس هر کاری است.

وی تصریح کرد: معرفت به تفکیک حق از باطل کمک می‌کند چنانکه امیرالمومنین درباره صاحبان معرفت در خطبه 210 نهج‌البلاغه بیان فرموده «انسان عارف خود را برای خدا در بالاترین کار و اساسی‌ترین فعالیت‌های اجتماعی مورد نیاز مردم قرار می‌دهد».

امام جمعه شیراز با قیاس این فرموده امیرالمومنین با روحیات و اندیشه بسیج، بیان کرد: یک بسیجی به معامله‌ای کمتر از معامله با خدا راضی نیست و خود را به خدا عرضه می‌کند که جان و روح انسان بسیار گران است و نباید آن را به کمتر از رضای خدا معامله کرد.

وی با اشاره به اینکه ویژگی‌هایی که امیرالمومنین برای صاحبان معرفت عنوان می‌کند بر بسیجیان منطبق است، ابراز داشت: اگر تشخیص صحیح بود بصیرت محقق می‌شود و به یمن بصیرت عمل مخلصانه از آن حاصل می‌آید چنانکه در سال 88 حضور بسیجیان بود که آن غائله را از سر کشور کوتاه و 9 دی نیز همین حضور مسائل را دگرگون کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه گفت: بصیرت به دنبال محبت است که دین جز حب و بغض بر مبنای رضای خدا نیست و بعد از بصیرت پایداری می‌آید که از عمل حفاظت کند.

هر خدمتگزار مخلص بسیجی است

امام جمعه شیراز در سخنان خود همچنین گفت: هر کجا خدمتگزار مخلصی بدون چشم‌داشت مادی ورود پیدا کرد نتیجه لازم به دست آمده بنابراین لازم نیست که لباس بسیج بپوشد که اگر به این روش عمل شود عمل بسیجی‌گونه است.

وی خاطرنشان کرد: مصداق عمل بسیجی‌وار عملکرد عناصر دیپلمات ما است که در عرصه سیاست خارجی در یک شبانه‌روز بر مبنای عشق و حب بیش از 16 ساعت مداوم کار کردند و اکنون نیز حاضر نیستند کار را به نام خود تمام کنند و این پیروزی را نتیجه پایداری مردم عنوان می‌کنند.

ایمانی در ادامه ابراز داشت: تمام انسان‌های آزاداندیش که می‌خواهند انسان باشند و بمانند با انقلاب ایران و اندیشه امام(ره) فرصتی پیدا کردند که در این انقلاب تجربه خلوص بسیج به آنان معرفی شد.

به گزارش فارس، در این جلسه غلام مهدی حقدل رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در سخنانی به بیان برخی مسائل شهری شیراز مانند قطار شهری، ساماندهی متکدیان، ترافیک، رسیدگی به بافت فرسوده، قانون خروج پادگان‌ها از شهر و ... اشاره کرد و خواستار دستورهای ویژه استاندار برای کمک به حل این مشکلات شد.

انتهای پیام/2448/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول