اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز:

ورود افراد فعال در فتنه 88 به بدنه وزارت علوم، ممنوع است

بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری عنوان کرد: ورود افراد حاشیه‌دار و فعال در فتنه 88 به بدنه تصمیم گیر وزرات علوم، نقطه شروعی دوباره برای لشکرکشی خیابانی این افراد است.

ورود افراد فعال در فتنه 88 به بدنه وزارت علوم، ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز در نامه خود خطاب به فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری که نسخه‌ای از آن به دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس استان خوزستان نمابر شده است آورده‌اند: درایامی به سر می‌بریم که متعلق به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین است، قطع یقین این انقلاب، که خون بهای هزاران شهید گلگون کفن ایران اسلامی است، نشأت گرفته از مکتب حیات‌بخش عاشوراست، عاشورایی که یزیدیان سر امام حسین (ع) را بر سر نیزه فرستادند تا ریشهٔ امر به معروف و نهی ازمنکر را به کلی بخشکانند.

در این نامه افزوده شده است: بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز این مرقومه را از باب وظیفه ذاتی خود در حفظ آرمانهای امام و انقلاب و نیز زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر به قلم انشاء در آورده است.

بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه خاطرنشان کرده‌اند: دانشگاه‌ها همانطور که رهبر عزیز انقلاب به زیبایی اشاره فرمودند چندین سال است که در مسیر اصلی خود به سمت فتح قله‌های رفیع علم و دانش و احیای دانشگاه تمدن‌ساز اصیل اسلامی در حرکت شتابان است.

در ادامه این نامه سرگشاده تصریح شده است: پس از خلق حماسهٔ سیاسی 24 خرداد، دولت با شعار اعتدال توانست اعتماد ملت را به خود جلب نماید و بر قوه مجریه تکیه زند. انتظار عقلانی و منطقی این است که در این فضای اعتدال، وزارتخانه‌های متبوع نیز اعتدال پیشه کنند و آرامش و شایسته سالاری را بعنوان بایسته‌های گفتمان اعتدال سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کردند: باور عمومی از فضای اعتدال، آرامش و بارور شدن گفتمان علمی و دینی در بدنه دانشگاه‌ها است که تندرستی وزارتخانه بویژه درعرصه علوم انسانی اصل و پایه تحقق این انتظار است. متاسفانه بنظر می‌رسد افراط گرایان و تندرو‌ها از چنین امری چندان خشنود نیستند و از پیدایش چنین فضایی وحشت دارند و با فشار بر بدنه وزارت، از تئوریزه و شکوفا شدن و طراحی فکر‌ها به سمت گفتمان علمی و دینی هراس‌ناکند، چرا که به رای العین مشهود است که گروه‌های رادیکال چه فشارهای سیاسی را بر بدنه علمی وزارتخانه علوم بر سر بحث عزل و نصب‌ها می‌آورند.

این اساتید در ادامه نامه خود خاطرنشان کرده‌اند: انتظار این است که وزارتخانه در برابر فشار گروه‌های رادیکال ایستادگی نماید و از باج دهی به آنان بپرهیزد. چرا که ورود افراد حاشیه دار و فعال در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 به بدنه تصمیم‌گیر وزرات علوم، نقطه شروعی دوباره برای لشکرکشی خیابانی و هرج و مرج این افراد است. افرادی که جزء مردودین 88 هستند و سوابق و اسناد آن نیز مشخص و مبرهن است، ارمغانی جز تقابل بین وزارتخانه و نهادهای مردمی از جمله مجلس شورای اسلامی برای دولت اعتدال نخواهد آورد. وزارتخانه باید از نصب اینگونه فتنه‌گران که کینه نیروهای انقلابی و ارزشی را بر سینه دارند بپرهیزد که انتصاب اینان بطور قطع در تضاد کامل با روح مطالبات جامعه دانشگاهی و گفتمان اعتدال دولت یازدهم است.

در ادامه این نامه آمده است: از اصرار برخی جریانهای سیاسی، بر هرج ومرج بخشی فضای آرام علمی دانشگاه‌ها و سیاست‌زدگیشان بسیار ناراحتیم، دانشگاهی که باید در آن علم و عالِم حاکم گردد، قطع یقین با پرورش روحیه جهادی و در آرامش علمی تثبیت می‌گردد و با فشار و اختناق و حذف مدیران ارزشی با این استدلال که هر که با ما نیست، افراطیست، حاصل نمی‌گردد.

حال که جهت‌گیری و کارکرد و خط مشی اصلی وزارت علوم باید شتاب بخشی به گفتمان علم و پیشرفت علمی باشد که این با استقلال دانشگاه و ایجاد نشاط علمی و سیاسی در دانشگاه که دغدغه حضرتعالی ست، در تضاد نیست، ولی تحقق آن با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها محقق می‌گردد. نفوذ و فشار گروهی تندرو و اصرار آن‌ها بر تسلط بر مدیریتهای وزارتخانه، وزارت را از این ماموریت اصلی خود باز می‌دارد.

اساتید بسیجی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کردند: در این بخش نمی‌خواهیم از یک پرونده تاریخی دوردست صحبت کنیم، بلکه می‌خواهیم از واقعیتی نزدیک صحبت کینم. صحبت‌های بس دل سوز و البته عبرت بخش، سال 88 انتخاباتی بزرگ و فرصتی طلایی برای پیشرفت ایران عزیز و تثبیت جمهوریت آن در دنیا رخ داد. ولی برخی از همین افرادی که اکنون در بالا‌ترین رکن وزارتخانهٔ علوم که نقش قطار پیش‌برنده ایران اسلامی و تحقق بخش تمدن نوین اسلامی است، سکنی گزیده‌اند، با هماهنگی دشمنان، 8 ماه خون به دل ملت و رهبری کردند، 8 ماه دانشگاه‌ها را به آشوب کشیدند و خسارت‌های مادی و معنوی فراوانی را بر چهره سالم و درخشان انقلاب ایجاد کردند و به جمهوریت نظام شوریدند.

در ادامه این نامه آمده است: افرادی که با وجود اینکه خود به نیکی می‌دانستند آن همه فتنه‌گری صرفاً و صرفاً حب قدرت و حب نفس برخی جاهلان دل سپرده به غرب است و تقلب، دروغ شاخداری بیش نیست. افرادی که امروز هم حاضر نشدند حتی لسانی هم که شده یکبار از این فتنه آمریکایی – اسرائیلی توبه نمایند و از سران خائن فتنه برائت جویند.

این نامه افزوده است: حال سئوال اینجاست در وزارتخانه‌ای که علم و اندیشه و بصیرت و تحلیل، نرم‌افزار حرکتی آن است، با گماردن افرادی با این سابقه فتنه انگیزی‌ها که سخت افزارانه به ماهیت اسلامی و جمهوری نظام مقدس هجمه آوردند، آیا چیزی جز دهن کجی به آرمان‌های نظام و ملت بزرگ ایران نیست!.

تعدادی از مدیران منصوب شده کنونی که در دوران اصلاحات با شعارهای مردم فریب و سوء استفاده از احساسات دانشجویان با تابلوهای آزادی و جامعه مدنی بر قدرت سوار بودند، اکنون نیز بازگشت‌‌ همان دوران را در دستور کار خود دارند، دورانی که نتیجه‌ای جز آشوب و طراحی فتنه در اتاق‌های جنگ روانی و تهییج احساسات دانشگاهیان برای تقابل با حاکمیت نداشت. مگر نه اینکه در آن دوران از دانشگاه چیزی جز یک قاب توخالی نمانده بود و دانش و علم آموزی به ضد ارزش تبدیل شده بود.

هوچی‌گری، تحصن و تجمع کار ویژه دانشگاه‌های تحت امر برخی از مدیران منصوب شده بود. اکنون برگرداندن اساتید و دانشجویان اخراجی که پرونده محرز اخلاقی دارند و قرار مجرمیت برای آن‌ها صادر شده و سابقهٔ زندان دارند، با دستور برخی مشاوران عالی شما، خبر از‌‌ همان پازل چینی‌ها برای فشار از پایین به نظام با تعطیلی مراکز علمی و اردوکشی خیابانی است.

در ادامه این نامه خاطرنشان شده است: چرا افرادی که امتحان خود را با مردودی پس داده‌اند، دوباره در کلیدی‌ترین بخش‌های وزارتخانه قرار گیرند. آیا رواست افرادی که در دوران وزارتشان همواره صدای ناکوک با انقلاب و همنوا با بی‌بی سی و voa به جهان مخابره می‌کردند، اکنون به عنوان تئوریسین نظام فکری علمی جوانان و دانشگاه‌ها قرار گیرند؟ از آنجایی که موفقیت مجموعه شما را موفقیت نظام می‌دانیم، از سر دلسوزی و برادرانه به شما پیشنهاد می‌کنیم بدون توجه به فشار گروه‌های تندروی اصلاح طلب که به دنبال سهم‌خواهی از وزارتخانه برای ادامه زیست فتنه گرانهٔ خود و چنگ زدن به قدرت هستند، با توکل بر خدا و تکیه بر اصل شایسته سالاری در همهٔ امور، با ایستادن در مقابل زیاده خواهی این جریان‌های برانداز، در حفظ آرامش در دانشگاه‌ها که مایه توسعه و پیشرفت علمی کشور است، بکوشید.

بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان عنوان کردند: امروز دیگر برخلاف تصورات و لجن پراکنی برخی غرب پرستان، جریان حزب‌الله در دانشگاه به عنوان جریان اصیل و اصلی سرزنده و پویاست. این واقعیت را برخی باید بدانند که اینبار این جریان بیدار اجازه نخواهد داد برخی در لباس دانشگاه و استاد دانشگاه، نامه جام زهر به مقام معظم رهبری بنویسند و دانشگاه را به حیاط خلوت احزاب سکولار و امریکازده تبدیل نمایند و پروژه کودتای مخملی خود را پیاده نمایند. قطع یقین ما مرد تکلیفیم و تکلیفمان با فتنه گران و مردودین 88 مشخص است و اساتید بسیجی موشکافانه با تبعیت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اجازه بازگشت دوران آشوبگری تندروهای اصلاحات را به دانشگاه نخواهند داد.

انتهای پیام/2329/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول