اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اصفهان:

ایران در استرالیا و برزیل نماینده ذبح شرعی بر اساس اصول فقه شیعی دارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: ایران در استرالیا و برزیل هم نماینده ذبح شرعی بر اساس اصول فقه شیعی دارد.

ایران در استرالیا و برزیل نماینده ذبح شرعی بر اساس اصول فقه شیعی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کوچک‌زاده ظهر امروز در همایش استاندارد حلال اظهار کرد: به خاطر تولید غذای حلال و خاص بودن ایران در این زمینه چشم جهان به ما دوخته شده است، پس باید با رعایت اصول کیفی تولیداتمان که زمینه بهانه‌جویی را به افرادی که می‌خواهند حکمت‌های اسلامی را نادیده بگیرند و یا کمرنگ کنند، بگیریم.

وی افزود: اکنون مزایای حکمت‌های اسلامی در تمام دنیا در حال معرفی شدن است و رزق حلال در تمام دنیا حتی برای کفار هم مورد توجه قرار گرفته تا جایی که حتی ایران در استرالیا و برزیل هم نماینده ذبح شرعی بر اساس اصول فقه شیعی دارد.

کوچک زاده تاکید کرد: در قرآن و دین مبین اسلام به دفعات بر سلامت و پاک بودن غذا تاکید شده حتی برای شیر دادن مادران به فرزندان نیز احکامی در نظر گرفته شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: هر کس با هر دینی به دنبال دستیابی به مکارم اخلاقی است باید از غذای سالم استفاده کند و این غذای سالم در دو بعد روحانی و جسمانی مورد تاکید است که هرکدام از این ابعاد ناقص اجرا شود، مکارم و بزرگی ایجاد نمی‌گردد.

وی ادامه داد: همه ادیان از پیروان خود خواسته‌اند تا نسبت به هم مهربان باشند و دین اسلام بر این مسئله تاکید خاص دارد، از سوی دیگر اگر یک هزار و 400 سال قبل این دین کامل بشری بر روی بسیاری از مسایل تاکید داشت، اکنون دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که در این تاکیدات حکمت‌هایی نهفته است.

کوچک‌زاده اضافه کرد: در قرآن 35 بار کلمه "کُلوا" به معنای بخورید ذکر شده، اما در هیچ یک از این موارد خوردن بی‌تکلیف عنوان نشده و پس از هر بار تایید بر خوردن یک تکلیف ویژه برای آن تعیین شده است.

وی افزود: حالا که مخالفان دین مبین اسلام به احکام اسلام رو آورده‌اند، ما که متولی احکام این دین هستیم باید بیشتر قدر این احکام را بدانیم و نسبت به اجرای آن دقت بیشتری داشته باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان همچنین گفت: در کشور ما حتی یک مرغ هم با دستگاه ذبح نمی‌شود و تمامی ذبح‌های شرعی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تمامی ذابحین در ایران آموزش دیده و کارت ویژه دارند، قسمت‌های حرام دام‌ها را نیز با بنر به قصابی‌ها اعلام کرده‌ایم تا در معرض دید مشتری‌ها قرار دهند و آنها نیز در این زمینه آگاهی لازم را به دست آورند.

به گزارش فارس، این استان با 51 کشتارگاه، رتبه اول کشور را دارد و هرچند نتوانسته به وضعیت مطلوب دست پیدا کند، اما در وضعیت خوبی قرار دارد.

انتهای پیام/2301/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول