اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

مسئولان طوری صحبت کنند که آرامش کشور حفظ شود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم انتظار دارند که مسئولان به گونه‌ای سخن بگویند که مشکلات حل شود نه اینکه طوری حرف بزنند که آرامش روانی جامعه به هم بریزد.

مسئولان طوری صحبت کنند که آرامش کشور حفظ شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند اثرات سیاست‌های دولت را در زندگی‌شان ببینند، در حالی که هنوز این امر رخ نداده است، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی کم و بیش همچنان باقی است و در برخی زمینه‌ها قیمت کالاها گران‌تر شده است، البته این انتظار نیز وجود ندارد که در عرض 100 روز دولت بتواند تمام مسائل این حوزه را حل کند چون مسائل اقتصادی را نمی‌توان به شکل دستوری حل کرد.

وی با اشاره به تلاش دولت برای حل مسائل اقتصادی و برنامه‌ریزی‌هایی که در این ارتباط انجام داده است، گفت: در برخی حوزه‌ها مانند طلا و ارز، قیمت‌ها کاهش پیدا کرده که این موضوع جای امیدواری است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: در برخی حوزه‌ها قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است که از جمله می‌توان به گرانی آب و برق اشاره کرد و ضروری است که مسئولان باید به این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و بحث هسته‌ای تاکید کرد: گفت‌وگوها و تعامل‌هایی که بین ایران و کشورهای مختلف صورت گرفته است می‌تواند در کاهش تنش‌ها و تحریم‌ها موثر باشد و این موضوع می‌تواند دست مافیایی که از این تحریم سود می‌برند را از اقتصاد کشور کوتاه کند.

رهبر افزود: مردم انتظار دارند که مسئولان به گونه‌ای سخن بگویند که مشکلات حل شود نه اینکه طوری حرف بزنند که آرامش روانی جامعه به هم بریزد و در این مدتی که دولت در سر کار بوده است در چند مورد شاهد اظهارات نسنجیده بودیم مثلا وقتی مسئول بانک مرکزی می‌گوید مردم منتظر ارزانی دلار نباشند، این جو روانی جامعه را به هم می‌زند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگ، دولت عقبگرد نیز داشته است، افزود: برای نمونه شاهد این بودیم که روزنامه‌ای در آستانه شب میلاد حضرت علی(ع) مقدسات مردم ایران را زیر سوال برد و هیئت نظارت این روزنامه را تعطیل کرد ولی وزیر ارشاد در برابر تعطیلی این روزنامه می‌گوید متاسفم، در حالیکه این موضوع جای تاسف ندارد و به نظر می رسد یک جریان خزنده در کشور بار دیگر قصد دارد با زیر سوال بردن اعتقادات مردم تشنج آفرینی کند که امر با رویکرد دولت مبنی بر ایجاد آرامش در کشور در تضاد است.

این نماینده پیشین مجلس همچنین با انتقاد از برخی انتصاب‌های دولت اظهار کرد: به نظر می‌رسد برخی نیروهای ارزشی و کاربلد تنها به دلیل گرایش سیاسی خود حذف شدند و این امر نشان می‌دهد عده‌ای به دنبال سهم‌خواهی از دولت هستند.

انتهای پیام/2301/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول