اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری تاکنون انجام شد

برگزاری 450 هزار ساعت آموزش مهارتی برای بانوان بهشهری

معاون مرکز فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر گفت: از ابتدای سال‌جاری تا امروز، از سوی مرکز فنی‌ ـ حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر، بیش از 450 هزار نفر ساعت کلاس‌ آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای بانوان برگزار شد.

برگزاری 450 هزار ساعت آموزش مهارتی برای بانوان بهشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهیدهاشمی‌نژاد، مسلم رضایی‌محلی با بیان ‌این‌که توانمندسازی زنان از طریق آموزش‌های مهارتی از جمله سیاست‌ها و راهبردهای سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای در راستای تحقق عدالت اجتماعی است،اظهار کرد: این مرکز در بخش‌های ثابت،سیار روستایی،زندان و آموزشگاه‌های آزاد،آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای ویژه زنان ارائه می‌کند.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و 550 بانوی بهشهری در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌و‌حرفه‌ای این شهرستان از آموزش‌های مهارتی در 59 آموزشگاه و در هشت رشته از قبیل فن‌آوری اطلاعات،مراقبت و زیبایی،طراحی دوخت،صنایع دستی،صنایع غذایی و هنرهای تزئینی در قالب 188 دوره آموزشی بهره‌مند شدند.

معاون آموزشی مرکز فنی ـ حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد ‌گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تکنسین عمومی شبکه‌های کامپیوتری،مهندسی برنامه‌نویسی،کارآفرینی،سوزن‌دوزی و توپ‌دوزی،حسابداری دفاتر و بودجه از جمله رشته‌هایی هستند که در مرکز ثابت آموزش داده می‌شوند.

وی افزود: آموزش سوزن‌دوزی و تکه‌دوزی بلوچ هم برای نخستین‌بار در زندان باز برای بانوان آموزش داده شد و ادامه دارد.

رضایی‌محلی بیان داشت: در بخش روستایی هم رشته‌های پرورش گل در فضای آزاد، پرورش قارچ دکمه‌ای،کشت‌کار گلخانه و باغبانی به‌ صورت رایگان به بانوان علاقه‌مند آموزش داده می‌شود.

معاون فنی‌و‌حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد با اشاره به سال حماسه سیاسی  و حماسه اقتصادی، به بیان نقش مهم زنان در حماسه اقتصادی پرداخت و اظهار داشت: زمانی بانوان می‌توانند به‌عنوان یکی از شاخصه‌های تاثیر‌گذار در توسعه و حماسه اقتصادی مطرح شوند که توانایی مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی جامعه را داشته ‌باشند و بدین منظور ابتدا باید خود توانمند باشند که این مهم با در اختیار قراردادن تمام امکانات لازم برای آموزش و ارتقای مهارت‌های فنی و خدماتی امکان‌پذیر است.

وی در پایان با بیان این‌که مرکز ثابت فنی‌وحرفه‌ای بهشهر در این مدت از سال، 22 رشته مهارتی را در 200 نفر دوره اجرا کرده است،گفت: بخش خصوصی هم در این مدت،بیش از 420 هزار نفر ساعت آموزش ویژه بانوان داشت.

انتهای پیام/86001/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول