اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج خواستار شد

مجهز شدن کارواش‌های کرج به سیستم تصفیه فاضلاب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد کارواش‌های این شهرستان شد و گفت: برای کاهش مشکلات زیست محیطی باید این واحدها به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شوند.

مجهز شدن کارواش‌های کرج به سیستم تصفیه فاضلاب

فردین حکیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: به دنبال توسعه شهری و ورود تکنولوژی‌های مدرن و صنعتی به زندگی مردم، شاهد افزایش مشکلات زیست‌ محیطی و آسیب رسیدن به محیط زیست هستیم.

وی تصریح کرد: به طور طبیعی وجود یک کارخانه و یا واحد صنعتی در محدوده شهرها، مشکلاتی را در حوزه آسیب‌رساندن به طبیعت و زندگی مردم ایجاد می‌کند و اگر به این حوزه توجه جدی نداشته باشیم، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را متحمل خواهیم شد.

این مسئول افزود: ما از یک‌سو نمی‌توانیم مانع فعالیت مردم و استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های مدرن شویم و از سوی دیگر بی‌توجهی به عملکرد آنها خسارات جدی به مردم وارد می‌کند.

*اجرای طرح نظارت بر عملکرد زیست محیطی کارواش‌ها

حکیمی یکی از مهم‌ترین واحدهای آلاینده در سطح شهرها را وجود کارواش‌ها توصیف کرد و گفت: شاید در نگاه نخست آسیب‌های بزرگ زیست محیطی ناشی از فعالیت این واحدها مشخص نباشد، اما با اندکی دقت درمی‌یابیم که فعالیت آنها چه خساراتی را متوجه محیط زیست و طبیعت می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که یک خودرو در کارواش مورد شست‌وشو قرار می‌گیرد، آب مصرفی کارواش‌ها به همراه مواد شوینده مضر و همچنین آلودگی‌های خودرو و روغن آن وارد محیط زیست می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد این واحدها افزود: تخلیه پسماند کارواش‌ها و ورود آن به محیط زیست به ویژه منابع آبی زیرزمینی خسارات جبران‌ناپذیری را به مردم تحمیل می‌کند که باید با انجام نظارت‌های ویژه از این خسارات جلوگیری کرد.

حکیمی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه این اداره برای کاهش خسارات‌ فوق چه برنامه‌ای دارد، اظهار کرد: طی هفته گذشته جلسه‌ای با مدیران کارواش‌ها و اصناف مرتبط برگزار کردیم و مسائل را به آنها توضیح دادیم.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین اقدامی که باید در اداره این کارواش‌ها مورد توجه قرار گیرد، محل استقرار آنهاست و محیط زیست تلاش دارد که در این زمینه طرحی را با هدف ساماندهی فعالیت کارواش‌ها در کرج تدوین کند.

حکیمی اضافه کرد: قوانین مربوط به این کار را داریم در حال حاضر کارواش خودروهای سنگین تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند در محدوده شهرها فعالیت کند و به همین دلیل از صدور هرگونه مجوز در این زمینه جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در گام بعد توصیه ما این است که کارواش‌ها به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شده و در صورت تحقق این مهم، مواد آلاینده ناشی از فعالیت این واحدها در طبیعت و محیط زیست تخلیه نمی‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج خاطرنشان کرد: تحقق این مهم به طور قطع نیاز به حمایت از کارواش‌ها و ارائه تسهیلات ویژه به آنها داشته و مدیران این واحدها نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

حکیمی در پایان گفت: وجود تصیفه فاضلاب و استفاده از پسماندهای تصفیه‌شده در کارواش‌ها ضمن اینکه از آسیب‌رساندن به محیط زیست جلوگیری می‌کند، در هزینه‌های این واحدها و کاهش آن نیز نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول