اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

در قالب کاروان راهیان نور

406 دانش‌آموز بسیجی از تویسرکان عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند

406 دانش‌آموز دختر بسیجی مقطع دوم دبیرستان تویسرکانی امروز در قالب کاروان راهیان نور به مناطق جنگی اعزام شدند.

406 دانش‌آموز بسیجی از تویسرکان عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، صبح امروز با بدرقه مسئولان 406 دانش‌آموز دختر بسیجی مقطع دوم دبیرستان با همکاری آموزش و پرورش در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

در حاشیه این آیین فرمانده سپاه تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، به منظور معرفی الگوهای ایثار و شهادت و یادآوری خاطرات و نقش‌آفرینی ایثارگران در قالب اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی انجام می‌شود.

سعید سعیدی ایجاد تحول در درس آمادگی دفاعی با تطبیق عینی آموزه‌های ذهنی با آموزه‌های عملی در مناطق عملیاتی را از دیگر اهداف حضور دانش‌آموزان در مناطق جنگی عنوان کرد.

وی افزود: انتقال ارزش‌ها و حماسه آفرینی دفاع مقدس به نسل‌های انقلاب در طرح راهیان نور سبب تقویت روحیه شهادت طلبی در نوجوانان و جوانان می‌شود.

فرمانده سپاه تویسرکان افزود: راهیان نور مهم‌ترین تحول فرهنگی با اثرگذاری بالا در کشور است که بصیرت‌افزایی و ولایتمداری، ارج نهادن به آرمان‌خواهی و تثبیت هویت را در بین نسل جوان و آحاد مردم ارتقا می‌بخشد.

به گفته وی، دانش‌آموزان تویسرکانی در قالب 9 اتوبوس مدت سه روز از مناطق اروند، شلمچه و فتح‌‌المبین دیدن می‌کنند.

سعیدی افزود: در راستای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی کامل به دانش‌آموزان 18 مبلغ و راوی، ابعاد نظامی، دینی، فرهنگی و چگونگی و چیستی هشت سال دفاع مقدس را تشریح و پاسخگوی سئوالات زائران خواهند بود.

وی یادآور شد:  آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ و حماسه‌سازی رزمندگان در دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آمادگی دفاعی دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ نرم دشمن را از اهداف اصلی اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه تویسرکان با بیان اینکه اعزام از مدارس به مناطق جنگی با همکاری دو سویه آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی تویسرکان است، بیان کرد: بسیج دانش‌آموزی در نظام تعلیم و تربیت به ویژه در اجرای حرکت معنوی و تربیتی راهیان نور نقشی بی‌بدیل را ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان شد: مراسم بدرقه کاروان راهیان نور دانش‌آموزی پس از مراسم محل فرماندهی سپاه تویسرکان از شهر فرسفج نیز انجام خواهند شد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول