اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته بسیج در گلستان-33

منتظری: تفکر بسیجی در دوران دفاع مقدس تحلیل شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: در دوران دفاع مقدس تفکر بسیجی تحلیل و تفسیر شد و اگر بخواهیم ابعاد مختلف تفکر بسیجی را کدگذاری کنیم و آن تفکر را نشان دهیم بهترین بستر دوران دفاع مقدس است.

منتظری: تفکر بسیجی در دوران دفاع مقدس تحلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری صبح امروز در جمع اساتید بسیجی استان گلستان اظهار داشت: یکی از یادگارهای ارزشمند حضرت امام در تاریخ معاصر شکل‎گیری نهاد مقدسی به نام بسیج است.

وی ادامه داد: به اعتقاد من امام با هوشمندی و با اطلاع جامعی که از معارف دینی داشت خواست برای انقلاب سند حفاظتی و ضمانتی را تنظیم کند و شکل‎گیری بسیج برای همیشه انقلاب را بیمه کرد.

منتظری بیان کرد: شکل‎گیری این نهاد مقدس سبب شد تا نیروهای ارزشی با وجود اختلاف دیدگاه‎ها زیر یک چتر به نام بسیج جمع شوند و به همین دلیل امام اصرار داشت تا این موضوع را با مسائل سیاسی آمیخته نکنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: نتیجه تدابیر امام را در اولین مرحله در دوران دفاع مقدس دیدیم و کشوری که در تمام زمینه‎ها آمادگی جنگ تمام عیار را نداشت، تنها تفکری که ایران اسلامی را پیروز کرد تفکر بسیجی بود.

منتظری افزود: تفکر بسیجی این گونه نیست که بگوید اگر الان بروم چه اتفاقی می‎افتد که ما همین تفکر را در نبرد بدر در سپاه اسلام دیده‎ایم. در دوران دفاع مقدس تفکر بسیجی تحلیل و تفسیر شد و اگر بخواهیم ابعاد مختلف تفکر بسیجی را کدگذاری کنیم و آن تفکر را نشان دهیم بهترین بستر دوران دفاع مقدس است.

وی در ادامه  گفت: به همین دلیل امام ‎فرمودند که در حفاظت از این شجره طیبه و این درخت تنومند بکوشید و خوشبختانه پس از گذشت سالیان سال این درخت تنومند به بار نشسته است و هر سال میوه‎های شیرین‎تری را به کام مردم نظام اسلامی می‎دهد.

بسیج کلید طلایی در نظام اسلامی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: امروز ما می‎بینیم که رهبری در استمرار این موضوع، تنها نهادی که برگ برنده نظام اسلامی و کلید طلایی نامیدند بسیج است و این کلید طلایی خیلی از مشکلات را حل می‎کند و امروز بسیج یکی از قدرت‎های مهم است.

منتظری اضافه کرد: مهمترین شاخصه بسیجی اخلاص، خداشناسی و خدامحوری است؛ ما معتقدیم اگر خدا را یاری کنیم و تفکر ما در مسیری باشد که خدا مشخص می‎کند خداوند نصرت را به ما خواهد داد.

وی متذکر شد: یکی دیگر از شاخصه‎ بسیجی بصیرت و هوشمندی است که باید هوشمند باشد و بر سر دوراهی‎ها و آزمون‎ها تصمیم درست را بگیرد.

منتظری در پایان ابراز داشت: یکی از شاخصه‎های مهم یک بسیجی ولایتمداری است و اگر یک بسیجی می‎خواهد راه درست را پیدا کند باید فرمایشات رهبری را همانند قطب‎نما و یک برنامه راهبردی در زندگی‎اش بگنجاند.

انتهای پیام/83004/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول