اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمان:

نیروی انسانی متخصص ‌بیشترین نقش را در توسعه دارد‌

مدیرعامل توزیع برق شمال استان کرمان گفت: نیروی انسانی متخصص و کار‌آمد بیشترین نقش را در توسعه یک کشور دارد.

نیروی انسانی متخصص ‌بیشترین نقش را در توسعه دارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمود شهبا امشب در همایش عمومی آشنایی با حریم‌ها و خطرات شبکه‌های توزیع برق با مشارکت اصناف کارگاهی، اظهار داشت: امروز در دنیا بزرگ‌ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی مهار و کارآزموده است.

وی افزود: امروز دیگر نمی‌گویند فلان کشور و اداره چه اندازه ساختمان، امکانات و حتی معادن زیر‌زمینی و ... دارد، بلکه نیروی انسانی متخصص و کار‌آمد بیشترین نقش را در یک کشور دارد.

شهبا ابراز داشت: ما در سطح کشور نیروی انسانی ماهر و متخصص داریم و لازمه آن این است‌ که اطلاع‌رسانی به لحاظ رعایت استانداردهای محیط کار به خوبی صورت گیرد که این نیروی انسانی حفظ شود و بتواند رشد پیدا کند و به موفقیت دست یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: به دلیل رشد ساخت و سازهایی که در استان کرمان صورت گرفته و به دلیل عدم آشنایی کامل کارکنان شاغل از جمله داربست‌کاران، نماکاران، اپراتورهای جرثقیل، کمپرسی‌داران، تابلو‌سازان و سایر فعالان بخش ساختمانی معمولا در حریم شبکه‌های و تاسیسات برق فعالیت می‌کردند.

شهبا بیان داشت: همچنین به دلیل عدم هماهنگی لازم از سوی دست‌اندرکاران ساخت و ساز‌ با متولیان شبکه‌های برق موجب بروز اتفاقات غیرقابل تصوری شده که خسارت‌ها و زیان‌های مالی و جانی جبران‌ناپذیری را در پی داشته است.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از این حوادث هم از بعد اخلاقی، هم از بعد معنوی و هم بر حسب وظیفه باید مدیران و مسئولان صنعت ساختمان و مسکن خود را مسئول حفظ جان افراد و منابع بدانند و در اجرای قوانین و مقررات موجود، رعایت اصول فنی و ایمنی به ویژه در حریم شبکه‌های انتقال نیروی برق تلاش کرده و کارفرماها را به استفاده از نیروی ‌متخصص و آموزش دیده در پروژه‌های ساختمانی الزام کنند.

محمد‌ الله‌داد، معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق شمال استان کرمان نیز اذعان داشت: بر اساس اعلام پزشک قانونی کشور در سال گذشته 250 مورد فوتی ناشی از برق گرفتگی برای کارگران برق کار داشته‌ایم و 35 درصد برق گرفتگی‌ها منجر به فوت شده است.

وی عنوان کرد: ‌سال 89 ‌در استان کرمان 28 نفر،‌ سال 90 در سطح استان 27 نفر و ‌سال گذشته ‌در سطح استان 28 مورد فوتی بر اثر برق گرفتگی داشتیم و بر اساس آمار سال گذشته استان کرمان در سطح کشور مقام هشتم را در زمینه برق گرفتگی به خود اختصاص داده است.

الله‌داد در پایان یادآور شد: عمده سن کسانی که دچار برق گرفتگی شده‌اند بین 20 تا 50 سال است و به دلیل برق گرفتگی شدید 42 درصد این افراد در محل حادثه فوت کرده‌اند.

انتهای پیام/80018/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول