اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

فضای مجازی سرانه مطالعه را کاهش می‌دهد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: گرانی، تبلیغات ناکافی و استفاده از فضای مجازی از جمله عوامل تأثیرگذار در پایین آمدن سرانه مطالعه در کشور است.

فضای مجازی سرانه مطالعه را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، ایرج ندیمی عصر امروز در جمع کتابداران این شهرستان، کتاب را همراه همیشگی و  معجزه بزرگ ذکر کرد.

وی، اجاره دادن کتاب به جوانان توسط افرادی که دارای کتاب‌های مرجع و پرمحتوا هستند را موجب تشویق و ترغیب افراد به مطالعه دانست.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه کتاب بهترین دوست انسان است، تصریح کرد: دوست ممکن است ما را تنها بگذارد اما کتاب همواره در تمام مراحل زندگی همراه ما است.

وی، گرانی، تبلیغات ناکافی، استفاده از فضای مجازی و ... را از جمله عوامل تاثیرگذار در پایین آمدن سرانه مطالعه در کشور بیان کرد.

ندیمی با تصریح بر اینکه کتاب مخزن‏الأسرار انسان است، یادآور شد: ما با کتاب حرف می‌زنیم و رازگویی می‌کنیم و کتاب زبانی به درازای تاریخ دارد که می‌تواند انسان را از گذشته به حال هدایت کند.

وی، قرآن را بهترین کتاب زندگی خواند و خاطرنشان کرد: قرآن برای تمام بخش‌های زندگی از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... می‌تواند برنامه‌ریزی کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با قدردانی از فعالان عرصه کتاب خاطرنشان کرد: کتاب باید در سبد خانوار قرار گیرد تا سرانه مطالعه ما افزایش یابد.

وی در پایان زندگی کنونی و تکنولوژی‌های روز را در کاهش مطالعه کتاب تاثیرگذار دانست و بیان داشت: دولتمردان می‌توانند، نقش مهمی در افزایش فرهنگ مطالعه داشته باشند.

انتهای پیام/2300/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول