اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد

همدلی تمام مستضعفان و مظلومان جهان برای غلبه بر جبهه کفر و نفاق‌

یکی از مراجع تقلید ‌بر همراهی و همدلی تمام مستضعفان و مظلومان جهان برای غلبه بر جبهه کفر و نفاق تاکید کرد.

همدلی تمام مستضعفان و مظلومان جهان برای غلبه بر جبهه کفر و نفاق‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار تولیت و مدیران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: جمکران پایگاهی مهم در جهان تشیع است که می‌توان مانند سایر مراکز و پایگاه‌های دینی از آن در راستای نشر معارف دینی استفاده کرد.

وی افزود: لازم است جمکران پاسخگوی نیازها و سوال‌های اعتقادی جویندگان حقیقت باشد و در این میان از ظرفیت‌های عمده خود استفاده کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن اگر روزی دنیا به ما پشت کند روز دیگر شاهد اقبال دنیا به خود خواهیم بود، عنوان داشت: چندین قرن بود که مسلمانان در استضعاف به سر می‌بردند زیرا ظالمان و مستکبران با ابزارهای گوناگون توانسته بودند بر آنها تسلط یابند.

وی با بیان اینکه مستضعفان کسانی هستند که استعداد و امکانات دارند ولی زیر سلطه مستکبران سرکوب شده‌اند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نیز که آثار گرانبهایی همچون صحیفه نور از ایشان به جای مانده در همه مجلدات این کتاب به مستضعفان توجه ویژه‌ای داشته است.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان داشت: امروز تمام مستکبران جهان در مقابل تفکر و اندیشه امام خمینی(ره) مضطر شده‌اند زیرا ایشان راه خلاص شدن از چنگال ظالمان و آزادی را به همگان نشان دادند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه به ضرورت شناساندن مسجد مقدس جمکران به جهانیان به عنوان مکانی امیدبخش تاکید کرد و گفت: روایات در مورد امام عصر (عج) فراوان هستند اما هنوز به طور کامل برای مردم بیان نشده‌اند.

وی با اشاره به وجود روایاتی از پیامبر اکرم(ص) در مورد علائم آخرالزمان تصریح کرد: یاران پیامبر از بیان این نشانه‌ها تعجب می‌کردند ولی امروز برخی از آنها را به چشم خود می‌بینیم.

آیت‌الله نوری همدانی به وجود آمدن فتنه‌ای بزرگ را از جمله نشانه‌های آخرالزمان دانست و گفت: باید این مفاهیم را به دقت برای مردم تبیین و به این وسیله افقی روشن را در مقابل دیدگان آنها ترسیم کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر حضور روحانیون و کارشناسان مهدوی در برنامه‌های سیما با هدف تبیین صحیح احادیث آخرالزمانی تصریح کرد: در این صورت می‌توان منتظران ظهور را به آینده‌ای روشن‌ امیدوارتر کرد.

وی با تاکید بر همراهی و همدلی تمام مستضعفان و مظلومان جهان برای غلبه بر جبهه کفر و نفاق افزود: اگر رهبرانی مانند سید حسن نصرالله در کشورهای دیگر هم حضور داشتند و همه آنها یکدل و یکرنگ در مقابل استکبار سینه سپر می‌کردند به موفقیت‌های بیشتری دست می‌یافتیم.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: تولیت جدید مسجد جمکران با توجه به شناختی که از فرهنگ جهاد و شهادت و آثار شهدا دارد می‌تواند از ظرفیت‌های مسجد مقدس جمکران به بهترین شکل استفاده کند و در این بین ابزارهای روز و نیروهای دردآشنا و توانمند بسیار مفید خواهند بود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تمام مردم دنیا به دنبال حل مشکلات سیاسی، اعتقادی، اقتصادی و اجتماعی خود با رجوع به معنویت و دین هستند، گفت: شیعه عقیده دارد اسلام ناب پاسخ تمام این سئوالات را دارد و باید جوابگوی چنین سوالاتی باشد؛ استفاده از ظرفیت جمکران در این میان بسیار مفید خواهد بود.

انتهای پیام/78004/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول