اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه محرم

غریب غایب در جمکران بر روی صحنه رفت

مدیر مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران از اجرای نمایش‌های آیینی در ماه محرم در این مکان مقدس خبر داد.

غریب غایب در جمکران بر روی صحنه رفت

محمد علی زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به تشریح برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران پرداخت و اظهار داشت: این مرکز برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم عزاداری امام حسین(ع) برنامه‌های مختلفی را طرح‌ریزی کرده و در ایام سوگواری شهادت آن حضرت به اجرا درآورده است.

وی ادامه داد: از ابتدای ماه محرم گروه‌های دانش‌آموزی متعددی در این مرکز حاضر شده و برنامه‌های مختلفی همچون طراحی، رنگ‌آمیزی و قصه‌گویی با موضوع کربلا و عاشورا برای آنها اجرا شده است.

مدیر مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه فضای مرکز گل نرگس در ایام محرم با المان‌های مختلف رنگ عزا به خود گرفته است، افزود: برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری توسط کودکان از جمله این برنامه‌ها بوده که مورد استقبال و توجه آنها قرار گرفته است.

مدیر مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران در ادامه از تولید نمایش‌های آیینی در این مرکز خبر داد و ابراز داشت: مرکز گل نرگس برای ایام ماه محرم دو نمایش آیینی را آماده کرده است، نخستین نمایش با نام سایه‌نشین آفتاب از روز چهارم محرم و پیش از برنامه شیرخوارگان حسینی بر روی صحنه رفت. موضوع این نمایش واقعه به شهادت رسیدن حضرت علی اصغر(ع) است که بر اساس نوشته‌ای از دکتر سنگری تهیه شده است.

زارع ادامه داد: دومین نمایش با عنوان غریب غایب با مضمون غربت امامان شیعه در عصر و زمان خودشان بر روی صحنه رفت و این پیام را به مخاطب انتقال می‌داد که اگر امام حسین(ع) و سایر ائمه در عصر خود غریب بودند امام زمان(ع) نیز در بین ما غریب است.

وی با اشاره به اینکه تمام مراحل تولید این آثار توسط نیروهای مرکز گل نرگس انجام می‌شود، گفت: مربیان این مرکز حدود پنج سال است که آموزش‌های مختلف علمی و کاربردی را در موضوعات کاری مرکز دیده‌اند و تمام طرح‌ها و برنامه‌های انجام شده در گل نرگس توسط مربیان انجام می‌شود.

مدیر مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: نمایش غریب غایب سه‌شنبه و پنجشنبه در ساعت‌های 19 و 22 و روز جمعه ساعت 18:30 در شبستان جدید مسجد مقدس جمکران به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/78009/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول