اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس خبر داد

آغاز برداشت مرکبات مازندران از نیمه‌ دوم آذر ماه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس از برداشت مرکبات باغات چالوس در نیمه‌ دوم آذر ماه جاری خبر داد.

آغاز برداشت مرکبات مازندران از نیمه‌ دوم آذر ماه

یزدانقلی خزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در چالوس بیان داشت: سطح زیر کشت مرکبات در باغات شهرستان چالوس 2 هزار و 100 هکتار و میزان برداشت محصول در هر هکتار حدود 20 تن است.

وی تعامل باغداران با کارشناسان کشاورزی را از دلایل موفقیت باغداران عنوان‌ کرد و گفت: در شهرستان چالوس 80 درصد از باغداران اصول کارشناسی، فنی و بهداشتی را رعایت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی چالوس بر رعایت مسائل زیست‌محیطی توسط باغداران تاکید کرد و بیان داشت: کارشناسان کشاورزی به ‌صورت ماهانه آموزش‌های لازم را در زمینه هرس، برداشت اصولی محصول، رعایت بهداشت و سم‌پاشی به موقع به باغداران ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: کارشناسان با برگزاری کلاس‌های ترویجی در مساجد، کلاس‌های انفرادی در باغات و برخی ادارات و آموزش اصول فنی نقش مهمی در افزایش تولید مرکبات در چالوس دارند.

خزایی استفاده صحیح از کودهای پایه در اسفند هر سال را امری موثر در کیفیت و کمیت مرکبات در سال‌های آینده عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته کودهای شیمیایی را بدون چال‌کود استفاده می‌کردند که هم سبب صرف هزینه و هم ایجاد آلودگی محیط زیست می‌شد، اما امروزه باغداران با استفاده به موقع کودهای شیمیایی از آلودگی هوا، آفت درختان و اثرات ناشی از سموم در امان هستند.

وی خاطرنشان کرد: کم کردن هزینه تولید، کاهش آلودگی محیط زیست و رعایت اصول فنی و بهداشتی از دیگر فواید آموزش باغداران توسط کارشناسان کشاورزی به‌شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی چالوس از خرید محصولات توسط تعاونی باغداران چالوس خبر داد و بیان داشت: تعاونی باغداران شهرستان چالوس در دو سال اخیر اقدام به خرید بیش از 200 تن از مرکبات باغداران چالوسی کرده است و این محصولات را ذخیره می‌کند تا مرکبات مورد نیاز مردم در شب عید تامین شود.

انتهای پیام/2296/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول