اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

طولانی‌ترین آیه قرآن در مورد مسائل مالی است

امام جمعه شیراز گفت: طولانی‌ترین آیه قرآن در مورد داد و ستد و کیفیت قرض و استقراض و سایر مسائل مالی است.

طولانی‌ترین آیه قرآن در مورد مسائل مالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه ستاد احیای زکات این استان با تقدیر از تمام دست‌اندرکاران زکات، اظهار داشت: با استناد به آیات قرآن، موارد مصرف خمس و زکات مشخص شده و طولانی‌ترین آیه قرآن در مورد داد و ستد و کیفیت قرض و استقراض و سایر مسائل مالی است.

رئیس شورای ستاد احیای زکات استان فارس ادامه داد: این مسائل به ما درس می‌دهد که باید در موضوعات مالی و به ویژه جاهایی که پای بیت‌المال در میان است، بسیار دقیق و حساب شده عمل کنیم.

وی اضافه کرد: تمام آیات قرآن مجید در مورد مسائل مالی بسیار دقیق و با نظم و انضباط است به گونه‌ای که تمام شرایط از جمله فرد پرداخت کننده، گیرنده، مقدار، مورد مصرف و کیفیت پرداخت بسیار دقیق و موشکافانه مشخص شده و این دقت قرآن به ما می‌آموزد که باید در این امور بسیار دقیق و با مدیریت عمل کنیم.

امام جمعه شیراز افزود: مردم باید در مورد بحث زکات به اطمینان خاطر برسند چراکه مباحث مالی خود به خود یک سئوال پیش می‌آورد که آنچه گرفته شده کجا رفت و چه شد، از این رو مسئولان زکات این استان باید اعتمادسازی را به نحو احسن انجام دهند که البته تاکنون توفیقاتی نصیب آنان شده است.

ایمانی پیشنهاد داد مفاهیم آیات و مثال‌های قرآنی که بسیار گویا، صریح و زیبا هستند به صورت فیلم‌نامه درآید و  در زمینه مباحث مربوط به زکات نیز با این شیوه آموزش‌های لازم به مردم داده شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس تصریح کرد: باید دقت شود که در پرداخت‌ها اخلاص باشد و شبهه‌ای در پرداخت آن نباشد چراکه به تعبیر قرآن انفاق بدون اخلاص هیچ ارزشی ندارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به تعابیری که خداوند در مورد صدقات دارد خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید آیا نمی‌دانند که خداوند صدقات را می‌گیرد، یعنی در واقع گیرنده صدقات خداوند است نه شخص فقیر، از این رو باید در سخنرانی‌ها، تبلیغات و منابر بر این گونه آیات تکیه و از آنها استفاده لازم برده شود چراکه بسیار تاثیرگذار است.

ایمانی تصریح کرد: استان فارس این ظرفیت را دارد که زکات آن ده‌ها میلیارد تومان باشد و طبق روایات، اگر مردم زکات مال خود را به درستی پرداخت کنند هیچ فقیری در جامعه باقی نمی‌ماند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: طبق فرموده قرآن کریم، در موارد مصرف زکات سهم انسان‌ها و فقرا بیشتر از پروژه‌ها است، از این رو باید در مصرف زکات ابتدا به فقرا، ایتام، مساکین، ابن سبیل و ... اهمیت داده شود و بعد به سوی کارهای عام‌المنفعه و عمرانی برویم و اینکه سهم پروژه‌ها و کارهای عمرانی بیش از سهم ایتام، مساکین و فقرا باشد، کار اشتباهی محسوب می‌شود چراکه مصارف زکات هشت مورد است و فی‌سبیل‌الله یکی از آنها بوده یعنی کارهای عمرانی 1.8 مصارف است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: خرج جهیزیه، تحصیل و بیماری افراد بی‌بضاعت باید از زکات تامین شود.

رئیس ستاد احیای زکات استان فارس گفت: ائمه جمعه باید در بحث جمع‌آوری و تبلیغ زکات نقش اول را داشته باشند، از این رو ائمه جمعه شهرستان‌هایی که بیشترین زکات را دارند با مراجعه به آیات و روایات و منابع دینی در خطبه‌های نماز جمعه مردم را به پرداخت زکات تشویق و ترغیب کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس اضافه کرد: باید تمام دستگاه‌های این استان در مورد احیای زکات همکاری لازم را داشته باشند و ائمه جمعه، ائمه جماعات، روحانیون طرح هجرت و روحانیون مستقر، مردم را برای احیای زکات تشویق کنند.

وی با اشاره به اعلام قیمت گندم از سوی دولت در مهر ماه امسال ابراز داشت: اعلام قیمت مناسب گندم در مهر ماه سال جاری از سوی دولت کار بسیار ارزشمندی بود و از دولت به خاطر این کار تشکر می‌کنم زیرا در احیای کشاورزی گندم و جو بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/2448/ل/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول