اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان

فقرا در اولویت هزینه‌کرد زکات قرار گیرند/اجرای 700 پروژه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با تاکید بر اینکه فقرا باید در اولویت هزینه‌کرد زکات قرار گیرند، گفت: کمیته امداد امام خمینی استان این آمادگی را دارد زکات فقرا را معادل‌سازی کند.

فقرا در اولویت هزینه‌کرد زکات قرار گیرند/اجرای 700 پروژه

به گزارش خبرگزاری فارس از دیواندره، قنبر موسی‌نژاد عصر امروز در همایش زکات این شهرستان، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل است که به صورت مستقیم زیر نظر مقام معظم رهبری اداره و با پشتوانه مردم در راستای تحقق اهداف و رسالت‌هایش حرکت می‌کند.

وی از زکات به عنوان بستر و ظرفیتی ارزشمندی در راستای رفع مشکلات محرومین و نیازمندان و توانمندسازی آنان نام برد و بیان کرد: اگر در جامعه اسلامی متمکنین به رسالت و وظیفه خود در قبال محرومین عمل کند قاعدتاً هیچ فرد فقیر و نیازمندی باقی نخواهد ماند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: وجود فقرا در جوامع اسلامی نشانه بی‌توجهی افراد توانمند در پرداخت حق نیازمندان است که این مهم موجب ایجاد فاصله‌های طبقاتی می‌شود.

موسی‌نژاد افزود: کمیته امداد در طول چند سال اخیر در زمینه جمع‌آوری و مدیریت زکات حرکات بسیار خوبی انجام داده است.

اجرای 700 پروژه از محل زکات

وی افزود: اجرای بیش از 700 پروژه از محل زکات و معادل‌سازی تشویقی زکات از جمله اقدامات این نهاد در طول چند سال اخیر در استان بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 54 هزار خانوار نیازمند در حال حاضر زیرپوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند، گفت: 8 درصد از کل جمعیت این استان در حال حاضر زیرپوشش خدمات و برنامه‌های این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: این تعداد خانوار نیازمند به صورت مستمر و ماهیانه از خدمات این نهاد در سرفصل‌های مختلف بهره‌مند هستند.

موسی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات شورای زکات و جایگاه استان در این زمینه اشاره و بیان داشت: استان کردستان در زمینه پرداخت زکات در طول چند سال اخیر جزو استان‌های برتر کشور بوده است.

وی از کسب رتبه دوم استان در زمینه جمع‌آوری زکات خبر داد و افزود: با تشکیل شوراهای زکات در سطح استان شاهد رونق قابل توجهی در این حوزه هستیم.

جمع‌آوری 12 میلیارد تومان زکات

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از جمع‌آوری و ساماندهی 12 میلیارد تومان زکات از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: در سال گذشته 2 میلیارد تومان تشویقی زکات را از طریق مرکز جذب کرده‌ایم.

موسی‌نژاد با بیان اینکه 43 میلیارد و 673 میلیون ریال از زکات جمع‌آوری شده در راستای مصرف فقرا و 52 میلیارد و 613 ریال در زمینه طرح‌های عمرانی هزینه شده است افزود: 4 میلیارد و 576 میلیون از زکات جمع‌آوری شده به منظور رفع مشکلات مددجویان در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است.

به گفته وی، در حال حاضر 270 پروژه عمرانی شامل مسجد، خانه عالم، حسینیه، مسکن ایتام و غیره از محل تشویقی زکات در سطح استان در حال اجراست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان هدایت زکات به سمت فقرا را ضروری خواند و افزود: هدایت زکات به سمت فقرا به ویژه در شهرستان‌ها که از محرومیت بیشتری برخوردار هستند در اولویت شورای زکات استان است.

موسی‌نژاد در پایان از آمادگی این نهاد در راستای معادل‌سازی زکات فقرا خبر داد و گفت: کمیته امداد امام خمینی استان این آمادگی را دارد زکات فقرا را معادل‌سازی کند.

انتهای پیام/79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول