اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای زکات شهرستان دیواندره خبر داد

اجرای 200 پروژه از محل هزینه‌کرد زکات در دیواندره

رئیس شورای زکات دیواندره از اجرای بیش از 200 پروژه از محل هزینه‌کرد و تشویقی زکات در این شهرستان خبر داد.

اجرای 200 پروژه از محل هزینه‌کرد زکات در دیواندره

به گزارش خبرگزاری فارس از دیواندره، ماموستا عبدالحمید حسنی عصر امروز در همایش زکات که با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی و جمعی از مسئولین و فعالان حوزه زکات این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ادای نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر از دستورات دین اسلام است که در آیات مختلف کتاب قرآن بر احیا و اجرای آن تاکید شده است.

وی افزود: پرداخت زکات در حقیقت حق نیازمندان بر اغنیا بوده و کوتاهی در اجرای این فریضه الهی موجب لطمه زدن به مال انسان می‌شود.

امام جمعه دیواندره با بیان اینکه پرداخت زکات به مال انسان برکت می‌دهد، تصریح کرد: پرداخت کامل زکات موجب رفع مشکلات نیازمندان و تحقق عدالت اجتماعی می‌شود.

وی احیا و ترویج فریضه زکات را مصداق بارز امر به معروف دانست و بیان کرد: خوشبختانه با تشکیل ستاد و شوراهای زکات و مشارکت بسیار خوب مردم شاهد رشد قابل توجه احیا و اجرای این فریضه الهی در جامعه هستیم.

وی افزود: روند روبه رشد پرداخت زکات طی چند سال اخیر در این شهرستان ضمن احیای این فریضه الهی موجب رفع مشکلات محرومین و اجرای پروژه‌های مختلف شده است.

به گفته امام جمعه دیواندره، پرداخت تشویقی زکات از سوی دولت نیز بستر ورود بیش از پیش مردم به این عرصه را فراهم کرده تا جایی که جمع‌آوری چند برابر زکات در سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته را شاهد بوده‌ایم.

وی بر پرداخت به موقع تشویقی زکات به منظور اجرای پروژه‌های مورد نیاز در این شهرستان تاکید کرد و گفت: هدایت زکات به سمت فقرا و مدیریت صحیح آن به منظور توانمندسازی نیازمندان به ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد می‌تواند نقش بسزایی در تحقق عدالت اجتماعی داشته باشد.

رئیس شورای زکات دیواندره در ادامه با تاکید بر احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین ابعاد و فلسفه وجودی قیام امام حسین(ع) در کربلا بود.

وی با تاکید بر اینکه هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا باید در بین مردم به خوبی تبیین شود، بیان کرد: احیای این فریضتین الهی موجب شکوفایی معنویت و پاک شدن جامعه از پلیدی‌ها می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد:‌ زوایای قیام عاشورایی امام حسین باید به اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان شناسانده شود.

انتهای پیام/79002/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول