به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رحمان ایماننژاد پیش از ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران با بیان اینکه بازرسان نامحسوس تاکسیرانی تحت عنوان مسافرسوار بر تاکسیها، نحوه برخورد رانندگان و میزان دریافت کرایهها را رصد میکنند، اظهار کرد: پرسنل ستادی سازمان نیز بعد از اوقات اداری موظف به همین کار و ارائه گزارش روزانه هستند.
وی افزود: طبق گزارشات رسیده در هفته جاری از تعداد 200 دستگاه تاکسی در مسیرهای مختلف شهر بازرسی نامحسوس صورت گرفته و در 13 مورد به علت برخورد بسیار مناسب رانندگان با مسافران و دریافت کرایههایی مطابق نرخهای مصوب مورد تشویق قرار گرفتهاند و در 7 مورد نیز به علت دریافت کرایه اضافی، رانندگان به سازمان معرفی شدند که پروانه تاکسیرانی 4 مورد با توجه به سوابق آنها ابطال و از سه مورد دیگر نیز با درج در پرونده تعهدات لازم اخذ شد تا در صورت تکرار پروانه آنها نیز ابطال شود.
وی در ادامه با اعلام اینکه سازمان تاکسیرانی مصمم به اجرای قوانین و مقررات بوده و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد کرد، ادامه داد: همانگونه که بارها نیز خدمت شهروندان اعلام شده، رصد کردن عملکرد تاکسیها و برخورد با تاکسیرانان متخلف از وظایف ذاتی سازمان است ولی با توجه به وسعت کلان شهر تبریز و تعداد زیاد تاکسیها نیازمند همکاری تمام شهروندان هستیم که در این زمینه گشتهای خودرویی سازمان در سطح شهر و واحد شکایات مردمی در محل ساختمان اداری سازمان و همچنین شماره تلفن 4776636 بصورت 24 ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز در بخشی دیگر از صحبتهای خود با اشاره به عودت 6 میلیون تومان وجه نقد توسط یکی از رانندگان تاکسی ترمینال به صاحب پول و همچنین عودت 1200 مورد سایر اشیاء جامانده در تاکسیها در یک سال گذشته توسط رانندگان تبریز خاطر نشان کرد: تاکسیرانان تبریزی انسانهای وارسته و قانونمندی هستند که با وجود مشکلات زیاد این شغل شریف و درآمد بسیار پایین آن به صورت شبانهروزی در خدمت شهر و شهروندان هستند.
وی ادامه داد: با توجه به آمار اعلامی درصد ناچیزی تخلف و یا دریافت کرایه اضافی توسط آنها صورت میگیرد که ما نیز منکر آن نبوده و با آن درصد بسیار کم نیز موظف به برخورد قانونی میباشیم ولی باید توجه داشت که افزایش روزافزون قیمت لوازم یدکی و هزینه تعمیرات خودرو و همچنین برخی دیگر از اقلام مورد نیاز تاکسیرانان و عدم کنترل و نظارت براین موضوع موجب فشار روحی و روانی بر آنها شده و متاسفانه دستگاههای ذیربط نیز حمایت چندانی از این قشر نمیکنند ولی با دریافت 50 تومان کرایه اضافی توسط یک تاکسیران عملکرد و خدمات تمام آنها زیرسئوال رفته و گاهاً نیز تیتر اخبار رسانههای سمعی و بصری و نوشتاری میشود.
وی تاکید کرد: هیچگونه دریافت کرایهای خارج از نرخهای مصوب مورد تایید سازمان نبوده و برخورد قانونی با متخلفان صورت میگیرد، ولی باید واقعیات جامعه را نیز در نظر داشت و به جای انتقادات کلی موارد را بصورت شفاف و موردی به سازمان انتقال داد تا پالایشهای لازم صورت گیرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز ادامه داد: پس از هدفمندسازی یارانهها که بنزین و گاز و در نتیجه روغن و لوازم یدکی و سایر هزینههای تعمیر و نگهداری خودرو افزایش یافت مقرر شده بود که یارانههایی به خودروهای فعال در حمل و نقل منجمله تاکسیها توسط دولت تخصیص یابد که متاسفانه چنین امری محقق نشد.
ایماننژاد ادامه داد: پس از روی کار آمدن شورای اسلامی و شهردار جدید بر خود وظیفه دانستیم برای رفع بخشی از مشکلات تاکسیرانان که از طریق مسئولان استانی قابل حل است اقدام کنیم که در همین زمینه پیگیریهایی توسط سازمان صورت گرفته تا حداقل از طریق مسئولان استانی و شهری بخشی از مشکلات موجود تاکسیرانان تبریزی رفع شود که امید است با درایت آنها و ارائه نظرات و راهکارها و پیشنهادات کارشناسی شده و همراهی اصحاب رسانه از مشکلات معیشتی و رفاهی تاکسیرانان کاسته شود.
انتهای پیام/60002/ع40/د1000